موزه، یک رسانه صادق و بزرگ است

اگر واقعیت‌های تاریخ را به درستی بگوییم خیلی از آدرس‌های اشتباه رنگ می‌بازند

دریاوفایی : سید عزت للله ضرغامی در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم موزه یک رسانه بزرگ و صادق است که اگر پیام را به درستی منتقل کند به بخشی از ثروت‌ ملی تبدیل می‌شود. از نظر من موزه حالت دینامیک و پویایی دارد موزه یعنی حرکت و ایجاد گفتمان و آن کسانی که نگاه‌شان به موزه یک نگاه ایستایی است این نگاه را باید اصلاح کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی یک شی را به موزه بسپاریم عمرش تمام شده اما خیلی وقت‌ها شروع یک حرکتی از قرار گرفتن در موزه آغاز می‌شود چرا که موزه یک رسانه صادق است.

وی افزود: در موزه نمی‌توانیم خلاف واقع بگوییم، اگر واقعیت‌های تاریخ را به درستی بگوییم خیلی ازآدرس‌های اشتباه رنگ می‌بازد.

ضرغامی یادآور شد: علاقه مند هستم از فرصت موزه استفاده شود و گفتمانی که مبتنی بر تجربه ارزشمند بشری است و در طول هزاران سال آزمون و خطا صورت گرفته است و آمادگی بشر با برخورد مسائل خود نهادینه شده در قالب موزه و حقایق آن، این گفتمان صورت گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی کشورمان خاطرنشان کرد:  براین اساس من موزه را یک رسانه بزرگ می‌دانم که اگر پیام را به درستی منتقل کند تبدیل به یک ثروت ملی می‌شود.

او گفت: امسال را به نام موزه، پایداری و حال خوب نامگذاری کردند. خیلی می‌شود درباره حال خوب صحبت کنم اما تمایلم بیشتر به این است که همکاران متخصص موزه‌ای ما درباره این دو کلیدواژه بیشتر صحبت کنند.