مهلت ۲۰ روزه نقل و انتقال مالکیت کارخانه ریسباف

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هفته پیش مصوب شد طی ۲۰ روز از تاریخ آن جلسه این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام و عملیات اجرایی این موزه ملی آغازشود. محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار […]

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: هفته پیش مصوب شد طی ۲۰ روز از تاریخ آن جلسه این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام و عملیات اجرایی این موزه ملی آغازشود.

محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: مناسبت‌های ارزشمندی را پیش رو داریم که ۲۵ اردیبهشت ماه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی است.

وی افزود: شاهنامه یکی از نمونه‌های ارزشمند میراث مکتوب زبان فارسی است که در زمره میراث ناملموس فرهنگی قلمداد می‌شود و برپایه عقل و خرد نهادینه شده است و همان‌گونه که خود می‌سراید این اثر سترگ زنده کننده هویت ایرانی و زبان گرانقدر پارسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در واقع ریشه‌ها و علایق ملی ایرانیان با این اثر حکیم توس قوت گرفت و خودباوری و خودشناسی را به آنها نشان داد تا برای وحدت و یکپارچگی ایران و بستری برای تجلی آموزه‌های دین مبین اسلام در کنار ارزش‌های ناب ملی ایرانی تلاش کنند و این ارزش‌ها را پاس بدارند.

وی با اشاره به اهمیت زبان فارسی و ترویج آن در فرهنگ و هنر، گفت: حفظ و ترویج زبان فارسی به عنوان هویت ملی ایرانیان باید در آموزش و فرهنگ نهادینه شود و ما به عنوان نمایندگان مردم شهر اصفهان در این زمینه رسالت ویژه‌تری داریم و باید از این جهت الگو باشیم.

نورصالحی خاطر نشان کرد: روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و بزرگداشت خیام نیشابوری را در پیش خواهیم داشت که در این راستا شهر اصفهان یک شهر موزه تاریخی به شمار می‌آید و آثار و ابنیه و بافت‌های تاریخی و عرصه‌های ارزشمند و بی نظیر معماری آن آراسته و مزین به انواع هنرهاست، همچنین وجود هنرها و صنایع دستی و سنتی بیشماری که در شهر هنوز شمعشان روشنایی دارد گواه این ادعاست.

وی اما فرونشست را تهدیدی جدی بر این بناها و آثار تاریخی اصفهان دانست و افزود: رونق حفظ ارزشمندی این آثار به جاری بودن زاینده‌رود بستگی دارد و امیدواریم روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با همت و تلاش مضاعف همه مسئولان در سطوح ملی و استانی اهمیت این موضوع را به گوش مسئولان بالادستی برسانند تا برای جریان دائمی آن اندیشه کنند.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به طرح ایجاد موزه بزرگ اصفهان گفت: این طرح در برنامه سال ۱۴۰۱ شورا و شهرداری قرار گرفته و نیازمند همراهی مسئولان ذی‌ربط در کشور و استان است و امیدواریم این موزه فاخر در شأن مردم اصفهان و کشور هرچه سریع‌تر احیا شود.

وی ادامه داد: نقطه هدف اصلی برای موزه ملی، کارخانه ریسباف است که ثبت ملی شده اما در کشاکش مسئولان در تحویل و انتقال باقی مانده است که البته در آخرین جلسه بین شورا و نمایندگان مجلس قرار شد با همت نمایندگان از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.

نورصالحی با بیان اینکه دکتر طغیانی نماینده اصفهان و آقای ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس، موضوع را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کردند، گفت: هفته پیش نیز جلسه‌ای انجام شد که بنده نیز حضور داشتم و مصوب شد طی ۲۰ روز از تاریخ آن جلسه که یک هفته آن گذشته این نقل و انتقال بین بانک ملی و شرکت بازآفرینی شهری به عنوان مالک انجام شود تا با اهتمام شهرداری اصفهان و شرکت بازآفرینی شهری و استاندار و همه مسئولان ملی و محلی عملیات اجرایی موزه بزرگ اصفهان آغاز شود.