مهلت ثبت نام برای سنجش سلامت نوآموزان تمدید شد

نشناختن به موقع مشکلات نوآموزان سبب می‌شود که آن‌ها سال‌های بیشتری را در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند و به‌واسطه وجود نارسایی‌های مختلف جسمانی یا کم‌توانی ذهنی قادر به ادامه تحصیل نباشند

رئیس آموزش و پروش استثنایی استان اصفهان از تمدید مهلت ثبت نام برای سنجش سلامت جسمانی و آمدگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان تا ۲۵ خرداد خبر داد.

روح‌اله خزایی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها انجام سنجش سلامت نوآموزانشان را جدی بگیرند گفت: از نیمه دوم فروردین همزمان با آغاز اجرای این طرح که نسبت به سالهای قبل زودتر از موعد شروع شد بیش از ۷۵ هزار نوآموز تاکنون مورد سنجش قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: مراحل ثبت نام حدود ۸۲ هزار نوآموز برای سنجش در ۶۹ پایگاه نواحی و مناطق استان انجام شده که تاکنون هیچ خللی در اجرای این طرح گزارش نشده است.

رئیس آموزش و پروش استثنایی استان اصفهان افزود: فرآیند نوبت‌دهی در وبگاه My.medu.ir برای دریافت نوبت از مراکز سنجش همه مناطق و نواحی استان فعال است و تمامی خانواده‌هایی که فرزند آن‌ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ وارد پایه اول می‌شود می‌توانند با مراجعه به این وبگاه تا مهلت تمدید شده برای دریافت نوبت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نشناختن به موقع مشکلات نوآموزان سبب می‌شود که آن‌ها سال‌های بیشتری را در مدارس عادی مشغول به تحصیل شوند و به‌واسطه وجود نارسایی‌های مختلف جسمانی یا کم‌توانی ذهنی قادر به ادامه تحصیل نباشند، گفت: با توجه به اهمیت موضوع مداخله به‌موقع سلامت سنجش دانش‌آموزان امسال در مقایسه با سال‌های گذشته، سن سنجش کودکان به چهار سال کاهش پیدا کرده است.

خزایی یادآور شد: یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان داشتن کارت سلامت، برگه سنجش و گواهی پایان پیش‌دبستانی است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات گردآوری و جمع‌بندی شده از فرآیند فرایند سنجش نوآموزان در اختیار حوزه‌های پرورشی، آموزش ابتدایی و علوم پزشکی به‌منظور ارائه خدمات موردنیاز به دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمدگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی نوآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.