مهارت توأم با کارآفرینی، هدف اصلی انسان موفق است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ مصادف با روز مهارت، مربی و نخبگان مهارتی، دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با آرش اخوان طبسی مدیر کل استان، از دپارتمان های مهارتی بخش دولتی و غیردولتی بازدید کرد. مدیر […]

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ مصادف با روز مهارت، مربی و نخبگان مهارتی، دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با آرش اخوان طبسی مدیر کل استان، از دپارتمان های مهارتی بخش دولتی و غیردولتی بازدید کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در ابتدا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل ، در خصوص اثرپذیری آموزشهای مهارتی، ارتقاء آموزش ها  از سنتی به نوین، اجرای طرح آموزش دوگانه به جای سیستم های عادی ولی بومی سازی شده از کشور دوئل آلمان مطالبی را بیان نمود.

اخوان با اشاره به اینکه ضریب کار اشتغال عرضه محور ۳۰ درصد می باشد گفت: در طرح آموزش دوگانه سیستم عرضه محور به سفارش محور سوق داده می شود و این امر اشتغال قریب به ۱۰۰ درصدی را  برای افراد جویای کار فراهم می نماید.

وی در خصوص ارتباط با صنایع وصنوف افزود: در بحث اشتغال پایدار، برای شاغلین صنایع وصنوف سیستم صلاحیت حرفه ای را طراحی نمودیم که در این طرح به دنبال شایسته سالاری فرد هستیم.

اخوان گفت: این سیستم فرآیند را مدیریت وبرنامه ریزی می کند و اگر فردی فاقد مهارت های لازم باشد می تواند خود را به مهارت موضوع شغل ارتقاء دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان بیان داشت: لازمه سیستم صلاحیت حرفه ای ودوگانه هماهنگی با شرکای مهارتی می باشد که در این راستا تعامل ویژه ای با شرکای مهارتی دربخش غیردولتی داریم.

وی گفت: در سفرعلی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اصفهان،  اصفهان پایتخت مهارت ایران معرفی و مقررگردید مدل های آموزشی اصفهان ( آموزش دوگانه وصلاحیت حرفه ای شاغلین ) مدل ملی شوند.

در ادامه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته گفت: راه نرفته بسیار داریم اگر درقرن ۲۰ بودیم کافی بود ولی قرن ۲۱ متفاوت تراز قرن گذشته است وفضایی که درحوزه اشتغال است فضای بسیار پیچیده ای می باشد.

طغیانی ضمن اشاره به اثربخشی و کارآیی آموزش ها در کمترین زمان گفت: با گذشت قرن ،۲۰ با متحول شدن آموزش ها مواجه هستیم و بایستی خود را به روز کنیم.

وی افزود: انسان موفق باید مهارت را با کارآفرینی انجام دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است یعنی تولید از یک تولید کارگاهی به تولید کارخانه ای با تولید بالا انجام و بصورت شبکه ای وهماهنگ با سایر تولیدات مشابه صورت پذیرد.

وی گفت: شبکه ای شدن سیستم تولید با همدیگر بسیار حائز اهمیت است،اگرچنین شد آموزش های مهارتی به نتیجه خواهد رسید.

طغیانی در خصوص اهمیت بخش خصوصی در حوزه های واگذاری، نظارت ویژه بربخش خصوصی وآموزشگاههای آزاد و تعامل در اجرای برنامه ها مباحثی را مطرح نمود.

در ادامه نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از دپارتمان های مراکز نساجی، شهید رجایی و فناوری های راهبردی و نوین بازدید کرد.