منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای تامین تجهیزات محافظتی پزشکی کافی نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کمبود اعتبار برای تامین تجهیزات محافظتی بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: تعداد بیماران با شرایط حاد مبتلا به کرونا در اصفهان رو به افزایش است به گونه‌ای که تا ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۷ بیمار در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان های اصفهان بستری شدند.

آرش نجیمی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: وضعیت استان نسبت به روزهای گذشته تغییر خاصی نداشته است اما در برخی از شهرستان‌های استان نسبت به دیگر نقاط شرایط حادتر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر تعداد بیماران بدحال افزایش یافته و مجبور به اضافه کردن تخت‌های آی سی ی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تا ۲۴ ساعت اخیر تعداد بیماران بستری در بخش ویژه به ۱۶۷ نفر افزایش یافته است و این روند رو به افزایش نگران کننده است چرا که مجبور هستیم تخت‌های آی سی یو را به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه روزانه تست بیش از ۴۰ درصد از افراد مورد آزمایش از نظر ابتلا به کرونا مثبت است، ادامه داد: اما تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا نسبت به هفته‌های قبل تغییر قابل توجهی نداشته است.

نجیمی با بیان اینکه استفاده از ماسک بین شهروندان استان اصفهان طی یک هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: به احتمال زیاد اثرات استفاده از ماسک را طی این هفته و هفته آینده در کاهش تعداد بیماران شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان‌های استان اصفهان موظف به پذیرش بیماران مبتلا به کرونا هستند، ادامه داد: در زمینه تهیه تجهیزات در حال حاضر مشکلی نداریم اما در زمینه تأمین هزینه تجهیزات دچار مشکلات جدی هستیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هر هفته چند میلیارد تومان تنها برای تأمین تجهیزات محافظتی کادر درمانی هزینه می‌کند، هزینه‌های پرداختی از سوی وزارت بهداشت نیز پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی ادامه داد: در بحران کرونا شاهد کاهش درآمد دانشگاه علوم پزشکی بوده‌ایم، اولویت با تأمین تجهیزات محافظتی خط مقدم در مقابله با کرونا است و این امر منجر به کم توانی در رسیدگی به دیگر بخش‌ها می‌شود.