مشکلی برای تأمین داروی بیماران نداریم

سرپرست معاونت درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر استان اصفهان گفت: تاکنون هیچ مشکلی برای تأمین داروی بیماران، به ویژه بیماران کرونا نداشته ایم.

امیر جلالیان اظهار کرد: از نیمه اسفندماه باتوجه به روبرو شدن با بحران کرونا در استان اصفهان، خود را برای پاسخگویی به نیازهای دارویی مردم آماده کردیم، به طوری که نیازهای دارویی را از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هماهنگ کرده و خوشبختانه با مساعدت های انجام شده، انبار دارویی را تا حد توان تکمیل کردیم.

وی با تأکید براینکه از آن زمان تاکنون توانسته ایم تمام نیازهای دارویی، چه مربوط به کرونا و چه داروهای خاص دیگر را پاسخگو باشیم، افزود: به طور متوسط در روز پاسخگوی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نسخه در داروخانه هلال احمر اصفهان هستیم.

سرپرست معاونت درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر استان، در خصوص میزان مراجعات به داروخانه هلال احمر اصفهان در مقایسه با پیش از شیوع ویروس کرونا، گفت: باتوجه به اینکه شهر در شرایط خاصی قرار داشت و رفت و آمدها محدود بود به نظر می رسید مراجعان کمتری داشته باشیم، ولی هیچ افت مراجعه کننده ای در مقایسه با گذشته نداشتیم، به غیر از چند روزی که شهر قرنطینه بود و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش مراجعه کننده داشتیم، ولی در بقیه روزها روال مراجعه کنندگان مثل سابق بود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت و ایمنی کارکنان داروخانه هلال احمر اصفهان، تصریح کرد: در این راستا تغییر فضای فیزیکی و گسترش فضای مراجعه کنندگان را داشتیم و خوشبختانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین کارکنان نداشتیم.

جلالیان خاطرنشان کرد: به خاطر محدودیت های تردد در این ایام، تلفن پاسخگوی داروخانه هلال احمر را بیشتر از قبل فعال کردیم و از این طریق هم جوابگوی مردم بودیم که شهروندان نیز همکاری خوبی داشتند.

وی با تأکید براینکه خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی برای تامین داروی بیماران نداشته ایم، تصریح کرد: یکسری داروها اختصاص به معاونت درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دارد که در بیمارستان ها و برای بیماران مثبت کرونا توزیع می شود و اصلا وارد شبکه توزیع دارو نشده است، اما یکسری داروهای دیگر داروخانه ای هم در حد نیاز موجود و پاسخگوی نیاز بیماران است.

سرپرست معاونت درمان و توان‌بخشی هلال‌احمر استان تأکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی برای تأمین داروی بیماران، به ویژه بیماران کرونا نداشته ایم.

جلالیان با بیان اینکه برای کاهش رفت و آمدها، پاسخگوی تلفنی را بیشتر کردیم ولی امکان ارجاع دارو وجود ندارد، اظهار کرد: باید نسخه ها را بخوانیم و خیلی از نسخه ها تاییدیه بیمه می خواهد و باید بارکد آن ثبت سامانه بیمه ها شود، بنابراین عملا امکان ارجاع دارو برای کاهش مراجعه حضوری بیماران و خانواده هایشان به داروخانه وجود ندارد.