مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها گره نزنیم

ایسنا/اصفهان مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با اعتقاد بر اینکه اگر کسی بخواهد مشکلات اقتصادی امروز را به تحریم ها گره بزند، اشتباه می کند، گفت: همواره در گرانی بازار تمام تیرها به سمت اصناف به عنوان حلقه آخر نشانه می رود، در حالیکه باید به حلقه های ما قبل آخر توجه کنیم. جواد محمدی […]

ایسنا/اصفهان مدیر بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با اعتقاد بر اینکه اگر کسی بخواهد مشکلات اقتصادی امروز را به تحریم ها گره بزند، اشتباه می کند، گفت: همواره در گرانی بازار تمام تیرها به سمت اصناف به عنوان حلقه آخر نشانه می رود، در حالیکه باید به حلقه های ما قبل آخر توجه کنیم.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط بی ثبات بازار و عدم نظارت بر گرانی ها، اظهار کرد: منکر گران فروشی و تخلفات صنفی نیستیم و احتمال می رود از بین ۱۲۰ هزار واحد صنفی در سطح شهر، ۱۰۰ واحد تخلف کنند که درصد اندکی است، اگرچه نباید هیچ واحد صنفی تخلف داشته باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه همواره در گرانی بازار تمام تیرها به سمت اصناف به عنوان حلقه آخر نشانه می رود، در حالیکه باید به حلقه های ما قبل آخر توجه کنیم، گفت: به عنوان مثال فلان کالا را شخص یک روز با دلار ارزان و یک روز با دلار گران خریداری کرده که این موجب تفاوت قیمت ها در مغازه ها می شود.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت مواد اولیه برخی کالاهای تولید داخل نیز متاثر از نرخ دلار است، توضیح داد: در این شرایط تولیدکننده مواد اولیه را یک روز گران و یک روز ارزان تهیه می کند که این موجب می شود محصول نهایی را با قیمت بالا و پایین عرضه کند که مجموع این شرایط بر قیمت نهایی اجناس در بازار اثرگذار است.

وی تصریح کرد: به دلیل شرایط اقتصادی موجود قیمت مواد اولیه در بازار ۲۰، ۳۰ و ۵۰ با افزایش قیمت مواجه می شوند که در این شرایط تولیدکننده ناچار است کالای خود را گران تهیه کند.

وی البته گفت: از سوی دیگر هزینه های تولیدکنندگان همچون دستمزد کارگر، بیمه، حامل های انرژی، مالیات و … از ابتدای امسال افزایش یافته که مجموع این موارد موجب افزایش قیمت محصول نهایی می شود.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط موجود امروز اصناف تحت فشار هستند و به جرات هیچ قشری به شدت اصناف از شرایط اقتصادی فعلی و کرونا آسیب ندیده اند.

وی با اعتقاد بر اینکه اگر کسی بخواهد مشکلات اقتصادی امروز را به تحریم ها گره بزند، اشتباه می کند، گفت: در حال حاضر بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به سوءمدیریت برمی گردد، البته بعد از انتخابات ریاست جمهوری مردم به آینده و ثبات بازار امیدوار شده اند.