مشخص شدن علل آتش‌سوزی در این دانشگاه

پیرو این حادثه، برغم تعطیلی دانشگاه، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی با حضور در مقابل دانشکده شیمی با ابراز همدردی با خانواده متوفا و جامعه دانشگاهیان، به یاد حسین مرادی بر روی پله‌های ورودی این دانشکده شاخه‌های گل قرار دادند و شمع روشن کردند

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، با حضور در مقابل دانشکده شیمی، خواستار مشخص شدن عوامل و ابعاد مختلف وقوع آتش‌سوزی در این ساختمان و جان باختن یکی از دانش آموختگان بر اثر این حادثه شدند.

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه ۱۹ آذر حادثه آتش سوزی در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان اتفاق افتاد که بر اثر آن یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر مصدوم شد.

حسین مرادی، دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان و نیروی خدمت امریه دانشکده شیمی این دانشگاه، تنها جان باخته این حادثه بود.

ساعاتی پس از بروز این حادثه، رییس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام کرد که آتش سوزی در آزمایشگاه شیمی معدنی در طبقه سوم این دانشکده اتفاق افتاده و بررسی مقدماتی نشان می‌دهد که سهل‌انگاری مُتوفا سبب بروز این حادثه شده است.

علی اصغر انصافی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی، ابتدا آتش سوزی رُخ داده و سپس آتش، سبب انفجار بعدی شده اما علت دقیق آن در دست بررسی است.

هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اعلام تعطیلی دانشگاه و عزای عمومی در روز بیستم آذر، این مصیبت تلخ و اندوه بار را به خانواده زنده یاد مرادی و جامعه دانشگاهی تسلیت گفت.

پیرو این حادثه، برغم تعطیلی دانشگاه، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی با حضور در مقابل دانشکده شیمی با ابراز همدردی با خانواده متوفا و جامعه دانشگاهیان، به یاد حسین مرادی بر روی پله‌های ورودی این دانشکده شاخه‌های گل قرار دادند و شمع روشن کردند.

همچنین این دانشجویان از مسوولان دانشگاه صنعتی اصفهان خواستند که برای مشخص شدن عوامل و ابعاد مختلف حادثه آتش سوزی دانشکده شیمی با جدیت و شفافیت اقدام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این دانشجویان از حدود ساعت ۱۲ و نیم در مقابل دانشکده شیمی حاضر شدند و مطالبه آنها اعلام شدن عوامل اصلی و دقیق حادثه آتش سوزی و روشن شدن نتیجه تحقیقات بود.

سعید مُستاجران افزود: رییس دانشگاه و رییس دانشکده شیمی در بین این دانشجویان حاضر شدند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد که با همکاری شورای صنفی دانشگاه یک جلسه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و مسوولان دانشگاه و سایر نهادها مانند آتش نشانی برگزار شود.

مستاجران خاطرنشان کرد: تیم‌های کارشناسی و تحقیق و تفحص از نهادهایی مانند آتش نشانی و نیروی انتظامی از دیشب در محل حادثه حضور دارند و به بررسی محل و عوامل حادثه و مصاحبه با افراد مختلف می‌پردازند.

وی اضافه کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده توسط مراجع ذیصلاح بطور رسمی اعلام خواهد شد.