مسمومیت ۴۶ اصفهانی با مونوکسیدکربن تنها در یک ماه

نداشتن تهویه مناسب یا بسته شدن دودکش‌ها باعث سوختن ناقص وسایل گرمایشی شده و افراد را در معرض خطر مسمومیت با مونوکسیدکربن قرار می‌دهد. به همین دلیل همواره شاهد حوادث ناگوار گازگرفتگی هستیم که متأسفانه تعداد قابل توجهی از این حوادث منجر به مرگ شهروندان می‌شود

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از مسمونیت ۴۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن در یک ماه اخیر خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۷ ماه نخست امسال، ۸۹ نفر دچار مسمومیت با منوکسیدکربن شدند. ۸۶ نفر از مصدومان بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربین به‌صورت سرپایی یا بستری در بیمارستان درمان شدند، اما ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه مسمومیت‌های گاز گرفتگی تقریباً از پایان مهرماه و با کاهش دمای هوا بیشتر شد، افزود: طی این مدت ۴۶ مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن به اورژانس اصفهان اطلاع داده شد که ۶ نفر از مصدومان جان خود را از دست دادند.

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به ایسنا گفت: مونوکسیدکربن را قاتل بی‌صدا می‌گویند چون نه می‌توانید متوجه حضور آن در بدن خود شوید و نه می‌توانید آن را استشمام کنید و یک گاز بی‌رنگ و بدون بو است. اما با دانستن علائم، می‌توانید از مسمومیت با این گاز پیشگیری کرده و جان خود و خانواده‌تان را نجات دهید.

وی اضافه کرد: نداشتن تهویه مناسب یا بسته شدن دودکش‌ها باعث سوختن ناقص وسایل گرمایشی شده و افراد را در معرض خطر مسمومیت با مونوکسیدکربن قرار می‌دهد. به همین دلیل همواره شاهد حوادث ناگوار گازگرفتگی هستیم که متأسفانه تعداد قابل توجهی از این حوادث منجر به مرگ شهروندان می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه وسایل گرمایشی در عین حال که موجب راحتی و آسایش مردم می‌شود، در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند موجب خسارات جبران ناپذیری شود، تأکید کرد: بهترین روش مقابله با این خطرات، پیشگیری و رعایت نکات ایمنی است.