مسابقات مُناظره دانشجویی کشور آغاز شد

پنجمین دوره مسابقات مُناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور روز یکشنبه با مشارکت ۲۴ استان در اصفهان آغاز شد. روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: این دوره از مسابقات به مدت سه روز تا ۲۷ اردیبهشت جاری بصورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد و مرحله نهایی و پایانی آن روز […]

پنجمین دوره مسابقات مُناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور روز یکشنبه با مشارکت ۲۴ استان در اصفهان آغاز شد. روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اعلام کرد: این دوره از مسابقات به مدت سه روز تا ۲۷ اردیبهشت جاری بصورت برخط (آنلاین) برگزار خواهد شد و مرحله نهایی و پایانی آن روز سوم خرداد امسال بصورت حضوری خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در مراسم آغاز این مسابقات گفت: ۲۴ استان در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند که این نشان دهنده سطح کمی و کیفی رقابت‌هاست.

بهزاد رضایی افزود: هدف از برگزاری این مسابقات بُرد و باخت نیست بلکه بالا بردن مهارت دانشجویان در بخش‌های مختلف بویژه فن بیان و سخنوری است.

وی با بیان اینکه مسابقات مُناظره دانشجویی به رشد تفکر در افراد مُنجر می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا دانشجویان بتوانند با مطالعه و تحقیق به نحو مطلوب در یک گفتمان شرکت و خواسته‌ها و نیازهای خود را مطرح کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ تیم ۶ نفره از سراسر کشور در مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقه‌های استانی این رویداد در ۱۶۶ مرکز علمی کاربردی برگزار شده است و اینک تیم‌های مُنتخب استان‌ها در مرحله کشوری به رقابت می‌پردازند.

به گفته دبیر علمی مسابقات مناظرات دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، کارآفرینی، اشتغال و مهارت‌افزایی، محور اصلی موضوعات پنجمین دوره از این مسابقات است که به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

غلامرضا مالکی با اشاره به اینکه ۱۳۹ گزاره مختلف بعنوان موضوع مناظره‌ها انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد از آنها شامل مسائل اجتماعی و فرهنگی مانند بحران آب و تشکل‌های دانشجویی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ شاخص و محور برای ارزیابی مُناظره‌ها تعیین شده است، افزود: مبانی علمی، فن بیان، انتقادپذیری، اغناسازی، احترام به نظر مخالف، رعایت اصول اخلاق در مُناظره، شنیدن استدلال طرف مقابل، پشتیبانی سایر اعضای گروه، فرایندهای علمی و منطقی، زبان بدن، احاطه به موضوع قابل بحث و خلاقیت در طرح مساله از جمله این ملاک‌هاست.

مالکی، مهم‌ترین اهداف برگزاری این رویداد را تقویت و نهادینه کردن فضای گفت‌وگو بین دانشجویان در زمینه مهارت‌افزایی، تقویت روحیه کار گروهی و فراهم کردن محیط عقلانی و علمی با طرح مباحث و اندیشه‌های دانشجویی، افزایش سهم مطالعه دانشجویان در بین دانشجویان و ارتقای مهارت‌افزایی بین آنها دانست.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان دارای حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۲۱ مرکز و ۲۵۶ کُد رشته محل است.