مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد

مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور معاون علم و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز (سه شنبه، ۳۱ تیر ماه) در حاشیه بازدید سورنا ستاری از این مرکز اظهار کرد: محل این مرکز از سوی خیری به نام حسین شاهرودی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اهدا شده است.

انوشه زرگر با اشاره به بازدید سورنا ستاری از این مرکز، افزود: این مرکز با توجه به نیاز بالای حوزه سلامت به کسب و کارهای نوین در حوزه سلامت دیجیتال و همچنین بکر و جدید بودن این بازار شکل گرفته است، چرا که افرادی زیادی هنوز به این حوزه ورود نکرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در حال حاضر تیم های پیشرو که محصول آنها آماده ورود به بازار است، در این مرکز مستقر شده اند.

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: محصولات این شرکت ها در حوزه سلامت همراه، بیگ دیتا و یا آنالیز دیتاهای کلان پزشکی، سنسورهای پوشیدنی، سلامت از راه دور، شبکه های اجتماعی و آموزش از راه دور در حوزه پزشکی است.

به گفته زرگر، این مرکز چند محصول خاص در حوزه کرونا دارد که شرکت رستک به طور خاص در این حوزه ورود کرده است.

سورنا ستاری در سفر یک روزه به اصفهان تاکنون از پژوهشکده زیست فناوری رویان و نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) بازدید و ساختمان غدیر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، مرکز نوآوری سلامت دیجیتال دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان را افتتاح کرد، همچنین بازدید از ساختمان فرصت و فاز توسعه ای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از برنامه های این سفر معاون علم و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان است.

همچنین در ادامه این سفر در بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، پروژه های پارک تجهیزات پزشکی و کارگاه تلاش افتتاح می شود. بازدید از کارگاه های مستقر و نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و آغاز به کار بهسازی و راه اندازی کارخانه نوآوری اصفهان نیز انجام می شود. در ادامه این سفر یک روزه نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز برگزار خواهد شد.