مراکز تعویض پلاک بعدازظهرها آماده ارائه خدمات هستند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه مراکز تعویض پلاک از ۷ صبح تا ۱۶ بعدازظهر آماده ارائه خدمات هستند، از مردم خواست در ساعت های قبل از بازگشایی مراکز مراجعه نکنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی، در خصوص خدمات دهی در مراکز تعویض پلاک خودرو در اصفهان اظهار کرد: مراکز تعویض پلاک از ششم اردیبهشت امسال پس حدود یک ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا بازگشایی شدند و در حال حاضر مراکز تعویض پلاک سراسر استان اصفهان از شنبه تا پنجشنبه از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۶ بعداز ظهر هر روز آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی افزود: دو مرکز تعویض پلاک در شهر اصفهان فعال است و بسیاری از شهرستان اصفهان نیز مراکز تعویض پلاک جداگانه دارند، در شهرستان هایی که مرکز تعویض پلاک وجود ندارد، دفاتر خدمات خودرویی اقدامات مربوط به تعویض پلاک را انجام می دهند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان به صفوف طولانی مردم اصفهان برای تعویض پلاک اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلی یک ماهه این مرکز افزایش حجم مراجعات طبیعی است، اما از مردم می خواهیم که از ساعت‌های ابتدایی صبح در این مراکز ازدحام نکنند، بلکه می‌توانند در ساعت ۱۳ به بعد مراجعه تا از حجم مراجعه کنندگان کاهش یابد.

محمدی اظهار کرد: در گفت و گویی که با مردم داشتیم عده ای از اینکه مراکز بعدازظهرها هم خدمات دهی دارند، اطلاع نداشتند و از ساعت های ۲ یا ۳ بامداد در مرکز حاضر شده و صف های طولانی ایجاد می کنند که اصلا ضرورت ندارد.

به گفته وی با توجه به شرایط کرونا و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مراجعه کنندگان باید زمان خود را تنظیم کنند و مطمئن باشند که اگر ساعت ۱۲ ظهر به بعد مراجعه کنند، اصلا نیازی به حضور در این صف طولانی نیست و در مدت زمان کوتاهتری خدمات دریافت می کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از مردم خواست تا با توجه به محدود بودن فضای ارائه خدمات و همچنین پیشگیری از ویروس کرونا و حفظ سلامت خود، از تجمع در این مراکز اجتناب کنند.

به گفته سرهنگ محمدی فعالیت مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودروها برابر دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود. همراه داشتن ملزومات بهداشتی مانند ماسک و دستکش و همچنین خودکار و سایر مدارک برای تسریع در انجام کار نیز به شهروندان در هنگام مراجعه به مرکز تعویض پلاک توصیه می شود.

وی اظهار کرد: روز گذشته پلاک حدود یک هزار و ۲۳۲ دستگاه خودرو و ۱۱۴ دستگاه موتورسیکلت در مراکز تعویض پلاک اصفهان تعویض و بیش از ۶۰ پرونده خدمات متفرقه انجام شد.