محمدی: توسعه اتوبوسرانی اصفهان گامی برای کاهش آلودگی هوا است

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مواردی که در سیاهه آلودگی هوای اصفهان از عوامل تاثیرگذار در افزایش آلایندگی نقش داشت، تردد روزانه اتوبوس‌های غیراستاندارد بود بنابراین خرید اتوبوس‌های جدید در راستای توجه به مطالعات مربوط به آلاینده‌ها دنبال شد.

کوروش محمدی، در خصوص خرید اتوبوس‌های جدید برای شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری دوره پنجم ساماندهی و ارتقای داشته‌های حمل‌ونقل عمومی بوده بدین سبب در زمینه توسعه و تجهیز مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدامات خوبی در طول سه سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از پرمشغله‌ترین و سخت‌ترین اقدامات مدیریت شهری خرید اتوبوس بوده، افزود: با توجه به وجود تحریم‌ها، تولید اتوبوس در کشور با ظرفیت محدود انجام شده و از طرفی در این چند سال همه کلانشهرها به دنبال جذب اعتبار و خرید اتوبوس بوده‌اند که این امر سبب شده قیمت‌ها به‌طور نجومی و چند برابری نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در دوره پنجم به تعمیر، بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل عمومی توجه ویژه‌ای شده، تصریح کرد: در این زمینه با وجود شرایط موجود به دلیل شیوع کرونا، شهرداری اصفهان در تأمین اعتبار لازم برای خرید اتوبوس اقداماتی جهادی انجام داده است.

وی ادامه داد: توسعه خط دوم مترو در زیر زمین، عملیات آزادسازی و احداث رینگ چهارم، افزایش سرانه فضای سبز و دیگر پروژه‌های شهری که در قالب برنامه “هر یکشنبه، یک افتتاح” به‌طور هفتگی بهره‌برداری می‌شود، نشان از تحمیل هزینه‌های کلان به شهرداری برای انجام پروژه‌ها دارد و از طرفی موید آن است که اقدامات مدیریت شهری تک بعدی نبوده و خدمات در تمام ابعاد ارائه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه تأمین ۱۰۰ اتوبوس جدید برای اصفهان که ۸۰ دستگاه از آن به‌زودی رونمایی می‌شود، اقدامی خلاقانه و هنرمندانه بوده، خاطرنشان کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه بیشتر حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس با استانداردهای لازم باشیم تا دغدغه شهروندان در خصوص رفاه، صرفه‌جویی در زمان سفر درون شهری و کاهش آلودگی هوا پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه در گام بعدی توسعه اتوبوسرانی با اتوبوس‌های یورو پنج و شش مدنظر خواهد بود، اضافه کرد: به تعداد اتوبوس جدیدی که وارد حمل‌ونقل عمومی می‌شود، اتوبوس‌هایی که از نظر سلامت شاخص پایینی دارند از چرخه خارج و در مرحله بازسازی قرار می‌گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: یکی از مواردی که در سیاهه آلودگی هوای اصفهان از عوامل تأثیرگذار در افزایش آلایندگی نقش داشت، تردد روزانه اتوبوس‌های غیراستاندارد بود بنابراین خرید اتوبوس‌های جدید در راستای توجه به مطالعات مربوط به آلاینده‌ها دنبال شد.