عزت لله ضرغامی :

محض رضای خدا به گردشگر داخلی و خارجی خدمت کنید

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به فرارسیدن نوروز و ماه رمضان گفت: میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی در نوروز برای تفریح به سفر می‌روند. قصد قربت کنید و خدمت به آن‌ها را محض رضای خدا انجام بدهید.

سید عزت‌الله ضرغامی بیان داشت: در آستانه تقاطع دو رویداد بزرگ ملی و مذهبی هستیم. یکی نوروز و دیگری ماه مبارک رمضان. هر دو معنا در هر دو رویداد وجود دارد و هر دو رویداد ملی و مذهبی به حساب می‌آیند.
وی افزود: برای دنیا و آخرت مردم باید بیشتر کار ‌کنیم. شورای فرهنگ عمومی مصوبات خوبی برای نوروز داشته که ۱۴ بند است و مدیران باید به این موارد توجه داشته باشند و آن‌ها را اجرا کنند.
ضرغامی خطاب به مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گفت: شما میزبان میلیون‌ها نفر از گردشگران داخلی و خارجی هستید و هدف آن‌ها رفع خستگی و گرفتن انرژی مجدد و استراحت و تفریح است. باید بدانید با این افراد چگونه برخورد کنید. درعین حال این زمان، زمان تفریح و استراحت خودتان هم هست و از آن صرف‌نظر می‌کنید. از این رو باید قصد قربت کنید و کارها را برای خدا انجام دهید.

نگاه خواص راتغییر دهید
وزیر میراث‌فرهنگی یادآور شد: اجازه ندهید برخی از کارهای غیرمنطقی برای مردم سختی ایجاد کند، این‌ها خط قرمز ماست.
او ادامه داد: گاهی اوقات متأسفانه به نام دین کارهایی می‌شود که مردم را از اصل آن زده می‌کند. بزرگترین و مهمترین وظیفه ما آن است که نگاه خواص را تغییر دهیم. شما مدیران نیز باید در این حوزه‌ها شجاعت داشته باشید.
ضرغامی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها و شهرها، ائمه جمعه و شخصیت‌های دینی استان با سیاست‌های توسعه گردشگری همراهند و ۹۹.۹ درصد آن‌ها با نگاه‌های ما موافق هستند. با این حال وظیفه مدیرکل استانی ماست که با ائمه جمعه جلسه بگذارد و درباره ماموریت‌ها و اهداف این وزارتخانه با ایشان صحبت کند.

مصیبت زباله در اماکن گردشگری
این عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه به اظهاراتش در آخرین جلسه هیئت دولت اشاره کرد و گفت: وقتی در جلسه دولت درباره مصیبت زباله‌ها در اطراف اماکن گردشگری صحبت کردم، آقای رئیسی دستور اکید داد تا مشکل توسط دستگاه‌های مسئول حل شود.
ضرغامی گفت: رئیس‌جمهوری دستوراتی را در این باره صادر کرد و به رئیس سازمان اداری و استخدامی دستور داد تا ساختاری ایجاد شود و این موضوعات سامان‌دهی گردد.
وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه به وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از مساجد و نمازخانه‌ها در ساعات غیر نماز بسته است. در حالی که این اماکن باید باز باشند. حداقل در اماکن گردشگری و فرهنگی و تاریخی باید نمازخانه‌ها باز باشند.

عذرخواهی کنید و توضیح بدهید
او همچنین با تاکید بر تقویت فعالیت‌های رسانه‌ای خطاب به مدیران وزارتخانه گفت: شما مدیران با خبرنگاران مصاحبه کنید، اطلاع‌رسانی کنید، با مردم حرف بزنید با مردم جلسه و نشست بگذارید و به کارهای آنان رسیدگی کنید. اگر کاری انجام نشد، عذرخواهی کنید و بابت آن توضیح بدهید.
وی گفت: همچنین مدیران در خدماتی که به مردم باید ارائه شود، دو برابر وسواس به خرج دهند. پایگاه‌های ملی و جهانی آبروی ما هستند. مراقب باشید در نوروز مردم از خدمات خوبی برخوردار باشند.
ضرغامی همچنین به فروش صنایع‌دستی در نوروز اشاره کرد و ادامه داد: اماکن فرهنگی تاریخی، پایگاه‌ها و مراکز گردشگری بهترین محل برای فروش و عرضه صنایع‌دستی در نوروز هستند.