محرومیت زدایی از محلات اصفهان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی

در هر منطقه مبتنی بر نیازهای آن، طرح‌های اشتغالزایی به اجرا گذاشته می‌شود که مهارت افزایی مبتنی بر آموزش فنی و حرفه‌ای، تجارت الکترونیک، استفاده از کشت جایگزین همچون پرورش قارچ از این جمله است

جانشین ناحیه مقاومت بسیج امام علی گفت: به مناسب آغاز هفته بسیج محرومیت زدایی از محلات محروم براآن شمالی واقع در شرق اصفهان با اجرای طرح‌های اشتغالزایی عملیاتی می‌شود.

رضا صفری اظهار داشت: بمنظور رفع محرومیت زدایی از منطقه شرق کارگاه‌های قالی بافی راه اندازی می‌شود که به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

وی بیان داشت: در هر منطقه مبتنی بر نیازهای آن، طرح‌های اشتغالزایی به اجرا گذاشته می‌شود که مهارت افزایی مبتنی بر آموزش فنی و حرفه‌ای، تجارت الکترونیک، استفاده از کشت جایگزین همچون پرورش قارچ از این جمله است.

صفری از اجرای ۱۴ برنامه به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: برگزاری مسابقات فوتسال با ۲۲ تیم و مسابقات ورزشی و بومی، اعزام تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم، اجرای طرح‌های اشتغالزایی و محرومیت زدایی، برگزاری همایش محله‌های اسلامی با احصاء مشکلات و چالش‌های محلات توسط جمعی از معتمدین و متنفذین محلات به همراه مسئولان و روحانیون محله‌ها از اهم برنامه‌های این هفته است.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج امام علی (علیه السلام) از ۱۳۵ شهید منطقه برآن شمالی خبر داد و ادامه داد: دیدار و سرکشی از تمام خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان که وجه امتیاز آن در امسال است، برگزاری یادواره شهدا و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا از برنامه‌های محوری گرامیداشت هفته بسیج است.

وی تکریم و تجلیل از بسیج را وظیفه همگانی دانست و ادامه داد: بسیج مظهر سازندگی و پیشرفت، مظهر مسجد محوری و جامعه اسلامی، مظهر نوآوری و جهاد علنی، مظهر مردم سالاری و ایران قوی، مظهر شهادت

ایمان و تربیت اسلامی و مظهر مقاومت و اقتدار ملی است.

صفری بسیج را بزرگترین تشکل مردمی دانست و اعلام کرد: بسیج توسعه دهنده مردم سالاری دینی به تمام عرصه‌ها هست.

وی برگزاری رزمایش اقتدار بسیج، سرکشی و تجلیل از فرماندهان پایگاه‌ها، برپایی نشست‌های بصیرتی و جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌های این هفته نام برد و خاطر نشان کرد: اجرای سرودهای خیابانی، برگزاری اردوهای زیارتی سیاحتی و برگزاری جلسات مشاوره (فرزند آوری و ترک اعتیاد و…) در هفته گرامیداشت بسیج به اجرا گذاشته می‌شود.

وی منطقه براآن شمالی را یک منطقه گردشگری معرفی کرد که در سال‌های اخیر ظرفیت خوبی برای بوم. گردی و گردشگری روستایی شده است و به رونق اقتصادی منطقه انجامیده، گفت: این منطقه دارای مشکلات و چالش‌های متعددی است که با هماهنگی و همکاری بین بخشی امکان رفع آن وجود. دارد.