مجموعه‌های تولیدی اصفهان به پژوهش بیشتر اهمیت دهند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان اصفهان بیش از گذشته به پژوهش اهمیت دهند زیرا تحقیقات و فناوری لازمه توسعه است. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان امروز در مراسم تجلیل از واحد‌های […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان اصفهان بیش از گذشته به پژوهش اهمیت دهند زیرا تحقیقات و فناوری لازمه توسعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان امروز در مراسم تجلیل از واحد‌های نمونه صنعتی استان اصفهان در بخش پژوهش افزود: توجه هرچه بیشتر به امور پژوهشی و دانش، روز بهره وری و استفاده بهینه از نیروی انسانی را به همراه خواهد داشت.

او اضافه کرد: اصفهان با برخورداری از تولیدکنندگان شاخص و صنایع مختلف در امور تحقیقاتی عملکرد خوبی داشته است، اما رشد دانش و فناوری در صنعت باید به نحوی باشد که افزایش تولید و بهبود کیفیت را شاهد باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: از سوی دیگر رقابت‌پذیری با سایر استان‌ها و حتی با مجموعه‌های تولیدی خارج از کشور باید بیشتر شود و در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در کنار فعالان صنعتی خواهد بود.

موفق تصریح کرد: اصفهان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نسبت به سایر استان‌ها رتبه یک کشوری را کسب کرده است و در اموری دیگر مانند تبصره ۱۸ (مرتبط با تسهیلات ویژه بنگاه‌های تولیدی) در کشور به عنوان پیشتاز معرفی می‌شود.

همچنین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این مراسم گفت: لازم است که تولیدکنندگان موفق در امر پژوهش به سایر واحد‌های صنعتی کمک کنند تا شاهد شکوفایی و رشد اقتصادی باشیم.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی ادامه داد: با وجود اینکه استان اصفهان بیش از ۹ هزار واحد صنعتی دارد، اما شمار کمی از آن‌ها به تحقیق و پژوهش توجه می‌کنند و این نقیصه باید رفع شود.

در پایان این مراسم از ۱۹ مجموعه تولیدی و صنعتی استان در بخش پژوهش تجلیل شد، از این تعداد ۲ واحد رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده بودند.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.