مجلس باید قوانینی ‌برای رفع مشکلات زنان آسیب‌پذیر ‌جامعه وضع کند

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان اصفهان گفت: نباید از زنان فقط انتظار فرزند آوری داشته باشیم، در حالی که زنان شاغل‌ به امکانات و تسهیلات مناسب تری نیاز دارند و باید برای کار آنان نیز ارزش زیادی قائل شویم.

مهری بهروز در خصوص اولویت‌های مجلس یازدهم در حوزه زنان، اظهار کرد: مجلس باید قوانینی را برای رفع مشکلات زنان آسیب‌پذیر در جامعه وضع کند. برای مثال زنان سرپرست خانواده و زنان بد سرپرست زیادی داریم که مشکلات بسیاری دارند.

وی افزود: حقوقی که خداوند متعال برای زنان وضع کرده بسیار زیاد است و انتظار می‌رود مردان به این حقوق احترام بگذارند. این حقوق به قدری مترقی و زیاد است که زنان فرهیخته اعتقاد دارند، اگر ما جای مردان بودیم به خداوند گله می‌کردیم که چرا اینقدر حق برای زنان قائل شده‌اید، اما متأسفانه زمینه اجرایی این حقوق چندان در جامعه امروز مصداق عینی ندارد.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان اصفهان، گفت: مجلس باید قوانین مترقی وضع کند که هم فطرت انسان و هم رضایت خداوند را جلب کند.

بهروز ادامه داد: نباید از زنان فقط انتظار فرزند آوری داشته باشیم، در حالی که زنان شاغل نیاز به امکانات و تسهیلات مناسب تری دارند و باید برای کار آنان نیز ارزش زیادی قائل شویم. وظیفه زن نیست که امور خانه را انجام دهد، اما چون زنان ایرانی دارای غیرت و همیت هستند که امور خانه و خانواده را انجام دهند، این وظیفه را بر عهده می‌گیرند تا آرامش خانواده حفظ شود.

وی افزود: آموزش و پرورش نظام چند گانه دارد که هر سال قوانین جدیدی برای دانش آموزان می‌گذارد و مرتب آزمون و خطا می‌کند. مجلس باید در این امور وارد شود و با وضع قوانین راهگشا این مشکلات را مرتفع کند.