مجرمان زندانی عید امسال مرخصی نمی‌روند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از عدم اعطای مرخصی به مجرمان زندانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تأکید کرد: دستگاه قضائی استان به هیچ یک از مرتکبان جرم سرقت و جرائم خشن چه سابقه‌دار و چه بدون سابقه، مرخصی نداده و نمی‌دهد و حتی مدت‌ها بعد از تعطیلات هم آنها را در زندان […]

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از عدم اعطای مرخصی به مجرمان زندانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تأکید کرد: دستگاه قضائی استان به هیچ یک از مرتکبان جرم سرقت و جرائم خشن چه سابقه‌دار و چه بدون سابقه، مرخصی نداده و نمی‌دهد و حتی مدت‌ها بعد از تعطیلات هم آنها را در زندان نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، در نشست مشترک دستگاه قضائی و فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح به ویژه نیروهای انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، مجموعه کارکنان دستگاه قضائی و تمام کسانی که قدمی برای حفظ ارزش‌های ناب اسلامی بر می‌دارند جزو منتظران واقعی حضرت ولی عصر (عج) هستند و کسانی که به حقوق، اموال و نوامیس مردم تعرض می‌کنند در جبهه مقابل منتظران آن حضرت قرار دارند.

وی با بیان اینکه مقدمه حضور در رکاب امام زمان (عج) برداشتن مفاسد و ناامنی از جامعه اسلامی است، حفظ امنیت را بالاترین ارزش در حاکمیت نظام اسلامی برشمرد و افزود: امروز دستگاه قضائی و مجموعه انتظامی وظیفه دارند تا امنیت و آرامش را در جامعه برقرار کرده و اسباب و لوازم ایجاد امنیت پایدار و فراگیر در زمان ظهور حضرت حجت را فراهم آورند.

  • تمام قد از اقدامات ناجا حمایت می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه نیروهای انتظامی حافظان امنیت، ثبات و آرامش در نظام اسلامی هستند، از زحمات و تلاش‌های این نیروها قدردانی کرد و گفت: بخشی از وظایف این نیروها ضابطیت است، اما در اصل این عزیزان به‌عنوان حافظان نظم و امنیت کشور فعالیت می‌کنند و ما وظیفه داریم که به طور ویژه از آنها حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی استان اصفهان، هم در طرح نوروزی، هم در طرح ذوالفقار و هم در چهارشنبه آخر سال در کنار نیروهای انتظامی است و تمام قد از اقدامات آنان حمایت می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: نیروی انتظامی باید با سارقان، مجرمان خشن، اراذل و اوباش و عوامل ناامنی و آسایش مردم مقتدرانه برخورد کرده و امنیت را از آنان سلب کند و دستگاه قضائی هم باید از ناجا حمایت کرده و هم هزینه ارتکاب جرم را برای مجرمان بالا ببرد تا کسی به خود اجازه ندهد که به آزادی‌ها و حقوق مردم تجاوز کند.

  • با شادی مردم در شب چهارشنبه آخر سال مخالف نیستیم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه اسلام با شادی و تفریحات سالم و زندگی شاد و شادابی مردم مخالف نیست، بلکه آن را تشویق هم کرده است، گفت: متاسفانه هر سال عده‌ای با ایجاد بی‌نظمی و رفتارهای غیر متعارف، شب چهارشنبه آخر سال را برای مردم تلخ می‌کنند و با استفاده از مواد محترقه آسیب‌های جسمی و روحی زده و به اموال عمومی خسارت می‌زنند، راه بندان درست کرده و سد معبر ایجاد می‌کنند که همه این کارها به لحاظ قانونی جرم است.

  • برخورد شدید با عوامل ناامنی در شب چهارشنبه آخر سال

وی با تأکید بر اینکه کسی حق ندارد برای شادی خودش، امنیت مردم را سلب کند از برخورد شدید دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت مردم در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: به همه دادستان‌ها ابلاغ شده تا واحدهای صنفی که اقدام به فروش مواد محترقه غیر مجاز و غیر استاندارد می‌کنند تا پایان فروردین پلمب شوند.

این مقام مسئول افزود: همچنین وسایل نقلیه رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌هایی که در شب چهارشنبه آخر سال برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و با پرتاب ترقه، آلودگی صوتی ایجاد کنند تا پایان فروردین توقیف خواهند شد و در این خصوص به توصیه و سفارش هیچ کس هم توجه نمی‌کنیم.

  • مردم به هشدارهای پلیس گوش کنند

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اگر احتمال می‌دهند که فرزندانشان از وسایل نقلیه خود استفاده نابجا می‌کنند، این وسایل را در اختیار آنها قرار ندهند، چون اگر خودرو یا موتورسیکلت آنها به علت استفاده از مواد محترقه توقیف شد دیگر راه به جایی نخواهند برد و به هیچ عنوان نمی‌توانند وسایل نقلیه خود را آزاد کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به خانواده‌های فهیم و با فرهنگ استان اصفهان توصیه می‌کنم مراقب فرزندان خود باشند و آنها را نسبت به عواقب و خطرات استفاده از مواد محترقه و ترقه‌های خطرناک توجیه کنند و به حرف و هشدار پلیس گوش کنند، چرا که پلیس پاسدار آزادی، امنیت و حقوق مردم است و همه باید به او احترام بگذاریم.

  • عدم اعطای مرخصی به مجرمان زندانی

حجت‌الاسلام جعفری همچنین از عدم اعطای مرخصی به مجرمان زندانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تاکید کرد: دستگاه قضائی استان به هیچ یک از مرتکبان جرم سرقت و جرائم خشن چه این افراد سابقه‌دار باشند و چه سابقه‌دار نباشد، مرخصی نداده و نمی‌دهد و حتی مدت‌ها بعد از تعطیلات هم آنها را در زندان نگه می‌دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آمار ارائه مشاوره کارشناسان مستقر در کلانتری‌ها به ۴۳ هزار نفر از شهروندان در سال ۱۴۰۰ و مصالحه ۷۰ درصدی مراجعات به این یگان‌ها، گفت: این اقدام مجموعه انتظامی استان اصفهان بسیار ارزشمند و قابل ستایش است و نشان می‌دهد که واحدهای مشاوره کلانتری‌ها نقش مؤثری در کاهش مراجعات مردمی به دادگاه‌ها دارند.

حجت‌الاسلام جعفری در خاتمه خاطر نشان کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی با یک مشاوره و راهنمایی ساده قابل حل و فصل است، بنابراین به مردم توصیه می‌کنم از این ظرفیت خوبی که در کلانتری‌ها و معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان وجود دارد نهایت استفاده را ببرند.

دستگاه قضائی استان اصفهان، هم در طرح نوروزی، هم در طرح ذوالفقار و هم در چهارشنبه آخر سال در کنار نیروهای انتظامی است و تمام قد از اقدامات آنان حمایت می‌کند