مترو میزبان روزی ۶۰ هزار نفر است

مدیر روابط عمومی شرکت مترو منطقه اصفهان از افزایش قابل توجه تعداد مسافران مترو بعد از تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سرفاصله قطارها کاهش یافته و در ساعات پرازدحام قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی می‌شود. سعید فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو هم‌اکنون به ۶۰ هزار نفر در روز رسیده […]

مدیر روابط عمومی شرکت مترو منطقه اصفهان از افزایش قابل توجه تعداد مسافران مترو بعد از تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سرفاصله قطارها کاهش یافته و در ساعات پرازدحام قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی می‌شود.

سعید فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو هم‌اکنون به ۶۰ هزار نفر در روز رسیده است، اظهار کرد: از هفته گذشته تعداد مسافران مترو هر روز بیشتر شده و پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری به ۸۰ هزار نفر در روز برسد.

وی با یادآوری اینکه در بهمن ۹۸ که هنوز ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا نکرده بود آمار مسافران مترو اصفهان به ۱۰۰ هزار نفر در روز رسیده بود، گفت: در حال آماده شدن برای خدمت‌رسانی به ۱۲۰ هزار مسافر در اسفندماه بودیم که با شیوع کرونا، مترو مدتی تعطیل شد. بعد از بازگشایی مجدد مترو نیز آمار ۱۰۰ هزار نفر به ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر رسید و این آمار به‌مرور با بهبود وضعیت بیشتر شد.

مدیر روابط عمومی شرکت مترو منطقه اصفهان از کاهش سرفاصله قطارها به ۱۱ دقیقه خبر داد و گفت: سرفاصله قطارها را در هفته‌های پایانی اسفند و شلوغی‌های شب عید از ۱۵ دقیقه به ۱۱ دقیقه رساندیم و بعد دوباره سرفاصله ۴ دقیقه افزایش یافت و به ۱۵ دقیقه رسید، اما با توجه به شلوغی قطارها درصددیم دوباره سرفاصله به ۱۱ دقیقه برسد.

وی افزود: در چند بازه زمانی قطارهای فوق‌العاده در نظر می‌گیریم که ممکن است با ۶ تا ۷ دقیقه زمان برسد، مثلاً بین ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه تا ۸ و ۱۵ دقیقه صبح و ظهر بین ۱۳ و ۱۵ دقیقه تا ۱۴ و ۳۰ که شاهد شلوغی قطارها هستیم، فوق‌العاده در نظر گرفته می‌شود تا بین قطارها با سرفاصله ۱۱ دقیقه، قطار فوق‌العاده نیز بخشی از مسافران را جابجا کند.

فاضل پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مترو اصفهان نیز گفت: استفاده از ماسک الزامی است، همه بلیط فروشی‌ها ماسک می‌فروشند و به افرادی که ماسک نداشته باشند تذکر داده می‌شود. همچنین هر شب با دستگاه‌های فرابنفش قطارها ضدعفونی می‌شود، پیشخوان‌های فروش بلیط و فضاهای ایستگاه‌های مترو نیز چندین مرتبه در روز ضدعفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایستگاه‌ها و داخل قطارها علائمی برای رعایت فاصله اجتماعی مشخص شده است، گفت: اما با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت، رعایت فاصله‌گذاری مشکل شده، اما امیدواریم با کاهش سرفاصله و فوق‌العاده‌ها وضعیت بهتر شود.