جنجال ویمو در آمریکا؛

ماشین خودران گوگل به آتش کشیده شد

حادثه‌ی آتش‌سوزی خودرو ویمو در حالی رخ می‌دهد که هفته‌ی قبل شاهد تصادف یکی دیگر از خودروهای خودران این شرکت با دوچرخه بودیم که باعث آسیب‌‌ جزئی دوچرخه‌سوار شد

یکی از خودروهای خودران ویمو در سان فرانسیسکو مورد حمله‌ی چند نفر قرار گرفت و در آتش سوخت.
عصر روز شنبه چند نفر در سان فرانسیسکو به یک خودرو خودران ویمو (Waymo) حمله کردند. براساس تصاویر و گزارش‌ شاهدان عینی، مهاجمان قبل‌ از شکستن شیشه‌های خودرو و پرتاب مواد آتش‌زا به داخل آن، دیوارنگاری‌هایی انجام دادند و در نهایت خودرو قبل‌ از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی، به‌طور کامل سوخت.
هیچ مسافری در خودرو ویمو حضور نداشت و گفته می‌شود در حادثه‌ی آتش‌سوزی این خودرو آسیبی به کسی وارد نشده است. سازمان آتش‌نشانی تصاویری از بقایای خودروی مذکور منتشر و اعلام کرد مواد آتش‌زا باعث شدند خودرو به‌طور کامل بسوزد.
مشخص نیست حادثه‌ی خودروی خودران ویمو به‌دلیل اتفاق خاصی رخ داده یا از قبل برنامه‌ریزی شده است. این شرکت به سایت دیجیتال ترندز گفت: «با مقامات محلی همکاری می‌کنیم و همچنان به ارائه‌ی خدمات سرویس اشتراک سواری خودران در شهر سان فرانسیسکو ادامه خواهیم داد.»
ویمو (متعلق به آلفابت یعنی شرکت مادر گوگل) از سال‌ها قبل فعالیت خود را در حوزه‌ی تاکسی‌های خودران در خیابان‌های سان فرانسیسکو آزمایش کرده و اخیراً مجوز ارائه‌ی سرویس پولی به مسافران را به‌طور آزمایشی دریافت کرده است.
حادثه‌ی آتش‌سوزی خودرو ویمو در حالی رخ می‌دهد که هفته‌ی قبل شاهد تصادف یکی دیگر از خودروهای خودران این شرکت با دوچرخه بودیم که باعث آسیب‌‌ جزئی دوچرخه‌سوار شد. علاوه‌براین اوایل ماه اکتبر (اواسط مهر) شاهد تصادف خودرو ویمو با یک خودروی سرنشین‌دار بودیم.
کالیفرنیا مجوز شرکت کروز را برای آزمایش خودروهای خودران در این شهر به‌حالت تعلیق درآورد که باعث شد فعالیت‌های شرکت مذکور در سرتاسر کشور آمریکا متوقف شود.
هرچند وقت یک‌بار شاهد گزارش‌هایی از حمله‌ی افراد به خودروهای ویمو هستیم. سال‌ها قبل نیز چند نفر با حمله به یکی از خودروهای شرکت مذکور، لاستیک‌های آن را بریدند به سمت خودرو سنگ پرتاب کردند. برخی می‌گویند کاهش امنیت جاده‌ها و از بین رفتن برخی مشاغل به‌دلیل روی کار آمدن خودروهای خودران، دلیل اصلی حمله به خودروهای ویمو است.