تا پایان فروردین جاری:

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند ، بیمه رایگان می‌شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اصفهان گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تا پایان فروردین فرصت دارند تا برای بیمه رایگان خود ثبت‌نام کنند

کیانوش کازرونی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فرورین سال۱۳۹۶ به بعد است تا ۳۰ فروردین فرصت دارند برای بیمه کردن خود و بهره‌مندی از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفا و نقل و انتقال سوابق، بصورت رایگان اقدام کنند. وی خاطرنشان کرد: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعمال می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تصریح کرد: در این مرحله، مادرانی دارای سه فرزند به بالا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری(غیرشاغل)» می‌توانند ثبت نام کنند.

کازرونی با اشاره به تکمیل فرایند ثبت‌نام متقاضیان پس از استعلام از ثبت احوال تاکید کرد: اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است که منطبق بر فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند. وی گفت: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد. سه هزار و ۹۱۵ نفر از زنان روستایی و عشایری استان اصفهان تحت پوشش صندوق بیمه قرار دارند.