لاکچری‌ترین رستوران های اصفهان در درچه

مردم دُرچه می‌گویند این باغ‌رستوران‌ها ابتدا یکی دو تا بودند ولی هر روز بر تعداد آنها افزوده شد تا اینکه امروز آوازه باغ‌رستوران‌های این محله بیشتر از هر زمان دیگری در شهر پیچیده است

لاکچری‌ترین رستوران‌های اصفهان با قیمت‌های نجومی در محله درچه فعالیت می‌کنند. از نظر قیمت رستوران گردان هتل آسمان یا هتل عباسی به پای باغ‌رستوران‌های درچه نمی‌رسند تا جایی‌که واژه‌ نجومی شرمنده قیمت‌ها در منوی این رستوران‌هاست و با این حال به دلیل کیفیت بالا و جای دنج در بیشتر شب‌های تابستان باغ‌رستوران‌های درچه جا برای نشستن ندارند.
به گزارش خبرنگار ایراسین ، نه در محله مرداویج و نظر، نه در حاشیه زاینده‌رود و نه در لوکس‌ترین خیابان‌های شهر، بلکه لاکچری‌ترین رستوران‌های اصفهان در محله درچه فعالیت‌ می‌کنند. مردم دُرچه می‌گویند این باغ‌رستوران‌ها ابتدا یکی دو تا بودند ولی هر روز بر تعداد آنها افزوده شد تا اینکه امروز آوازه باغ‌رستوران‌های این محله بیشتر از هر زمان دیگری در شهر پیچیده است.
از نظر قیمت رستوران گردان هتل آسمان یا خوان‌نشین هتل عباسی به پای باغ‌رستوران‌های درچه نمی‌رسند تا جایی‌که واژه‌ نجومی شرمنده قیمت‌ها در منوی این رستوران‌ها می‌شود و با این حال در بیشتر شب‌های تابستان باغ‌رستوران‌های درچه جا برای نشستن ندارند. رکود اقتصادی باعث شده کسب و کار رستوران‌ها در اروپا کساد شود، به طوری‌که امروز بیشتر رستوران‌های مشهور پاریس هم صندلی خالی دارند ولی صندلی به صندلی بعضی از باغ‌رستوران‌های درچه از یک هفته‌ قبل رزرو شده‌است و در بعضی از آنها مشتری باید بیش از نیم‌ ساعت منتظر بماند تا شاید میز و تختی خالی شود.
جلوی درب ورودی یکی از این باغ رستوران‌ها در تمام ساعات روز دو نفر بادیگارد قد بلند با کت‌وشلوار سیاه ایستاده‌اند. یکی از بادیگاردها ابتدا ماشین مراجعه‌کننده را چک می‌کند زیرا مجردها اجازه ورود ندارند، سپس بادیگارد دوم با بی‌سیم استعلام می‌گیرد که آیا ظرفیت برای این مشتریان وجود دارد یا خیر؟ اگر باغ رستوران ظرفیت نداشته باشد مشتری باید منتظر بماند و در غیر این صورت بادیگارد سوم از داخل باغ برای راهنمایی مشتری جلوی درب می‌آید.
باغ‌رستوران‌ها برای مشتریان نیز پارکینگ دارند ولی مشتری تا زمان پرداخت صورت‌حساب مجاز به خارج کردن‌ اتومبیل خود نیست. فضای داخلی آنها به بخش‌های مختلفی مجهز شده‌است. لوکس‌ترین بخش اتاق‌های VIP هستند ولی به ندرت ظرفیت خالی دارند و در بخش دیگر باغ، تخت‌ و میزو صندلی قرار داده‌اند. بیشتر باغ رستوران‌ها تا چند سال قبل تالار عروسی بودند ولی حالا به لوکس‌ترین باغ‌رستوران‌های اصفهان تغییر کاربری داده‌اند.
گاهی شب‌ها موزیک زنده پخش می‌شود ولی قلیان‌ها همیشه چاق هستند! یک قلیان ساده دست‌کم ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌ دارد. چایی هم به صورت سماورهای ذغالی کوچک در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، هر سینی چایی دست‌کم ۲۵۰ هزار تومان قیمت‌ دارد، یعنی هر فنجان کوچک چایی بیش از ۳۰ هزار تومان قیمت‌می‌خورد و اصل ماجرا منوی سفارش غذاست.
چلوکباب کوبیده ۳۵۰ هزار تومان، چلو ماهی ۵۴۰ هزار تومان، شیشلیک ۸۵۰ هزار تومان و دیگر غذاها نیز بدین ترتیب قیمت‌گذاری شده‌اند البته گفت‌وگو با مراجعه‌ کنندگان نشان می‌دهد از کیفیت غذا رضایت کامل دارند و حجم غذا نیز بیشتر از حد معمول است. غذا ۳۰ دقیقه پس از سفارش آماده خواهد شد و پیش‌خدمت‌ها این غذای لاکچری را در بشقاب‌های چینی برنددار سرو می‌کنند. هزینه شام و مخلفات برای یک خانواده ۴ نفره از ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. در انتها برای پرداخت صورت‌حساب یک باجه پذیرش وجود دارد. مشتری شماره میز یا تخت خود را می‌گوید و پس از پرداخت، کاغذی مبنی بر مجوز خروج ماشین از پارکینگ‌ دریافت می‌کند.
علیرغم تماس‌های مکرر برای پیگیری این موضوع ولی اتحادیه رستوران‌داران اصفهان راضی به گفت‌وگو درباره این باغ‌رستوران‌ها نشد، مدیران رستوران‌ها نیز نه تنها گفت‌وگو نمی‌کنند بلکه یکی از آنها وقتی متوجه شد مراجعه‌کننده خبرنگار است از بادیگارد خواست تا خبرنگار را به سمت درب خروجی راهنمایی کند. ضمن‌ اینکه عکس برداری از فضای داخلی رستوران‌ها بنا بر قوانین آنها ممنوع است. آنها فضاهای خاصی برای عکس برداری آماده‌ کرده‌اند ولی عکس و فیلم برداری به خصوص در شب‌هایی موسیقی زنده ممنوع است و بادیگاردها برخورد می‌کنند.
گفت‌وگو با ساکنین درچه نشان می‌دهد باغ رستوران‌های این منطقه ابتدا شامل یکی دو رستوران مانند رستوران محمد بودند ولی در طول سال‌های گذشته و به خصوص پس از کرونا تعداد آنها خیلی سریع رشد کرد تا اینکه امروز به قطب باغ‌رستوران‌های اصفهان تبدیل شده‌اند. امروز نه در محله مرداویج و نظر ، نه در حاشیه زاینده‌رود و نه در لوکس‌ترین خیابان‌های شهر ، بلکه لاکچری‌ترین رستوران‌های اصفهان با قیمت‌های نجومی در محله درچه قرار گرفته‌اند.