کره جنوبی در زمینه گردشگری و مترو آماده همکاری با اصفهان است

سفیر کره جنوبی از اعلام آمادگی این کشور برای خواهرخواندگی شهر «بوسان» با اصفهان و نیز همکاری در زمینه گردشگری و مترو علی رغم تحریم های موجود خبر داد. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «یوجانگ هیان» در دیدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه روز گذشته یک گردهمایی با میزبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در این گردهمایی سیاست های رشد شرکت های متوسط و کوچک بررسی و مشخص شد. با توجه به این که حجم تولیدات اصفهان ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی ایران را شامل می شود، این ظرفیت و همچنین مقوله گردشگری از اهمیت زیادی برای کره به منظور توسعه روابط دوجانبه برخوردار است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:
کره جنوبی در زمینه گردشگری و مترو آماده همکاری با اصفهان است

وی تصریح کرد: با وجود شرایطی که از لحاظ تحریم ها برای ایران به وجود آمده کشور کره از یک سری معافیت ها برای برقراری رابطه با ایران برخوردار است که این می تواند کمک خوبی برای ادامه همکاری ها با ایران در زمینه های مختلف باشد.
یوجانگ هیان افزود: شرکت های کوچک در ایران اهمیت بسیار زیادی دارند که می تواند اساس رابطه میان ایران و کره جنوبی باشد.
وی ادامه داد: پس از هماهنگی با مقامات کره ای، می توانیم در زمینه مترو، گردشگری و همچنین زمینه های ایجاد خواهرخواندگی میان اصفهان و بوسان همکاری های خود را آغاز کنیم.
سفیر کره جنوبی تاکید کرد: اصفهان به عنوان یک شهر غنی و تاریخی و معروف به نصف جهان دارای اهمیت بسیار زیادی برای کشور کره است، بنابراین به طور حتم تمایل داریم نمایندگانی از کشور کره برای شرکت در مراسم روز اصفهان حضور داشته باشند.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه وظیفه من به عنوان سفیر، گسترش رابطه دو جانبه میان اصفهان و کره جنوبی است،گفت: بر همین اساس در جلسه ای که با دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران، داشتم شعری از سعدی را بازگو کردم با این عنوان که «دوست آن باشد که گیرد دست دوست»، معتقدیم دوست واقعی، فردی است که در شرایط سخت به یاری دوست خود بیاید.
هیان، اضافه کرد: مردم کره را برای حضور در اصفهان ترغیب می کنم. چراکه علاقه داریم همچنان با این کشور همکاری های خود را داشته باشیم.
تشکیل اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان، سرآغاز همکاری های جدید شهردار اصفهان نیز در دیدار سفیر کره جنوبی و هیات همراه، اظهار کرد: تشکیل اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان از جهات مختلف سبب افتخار است و امیدوارم تشکیل این اتاق بتواند سرآغاز بسیار خوبی در روابط میان اصفهان و کره باشد.
قدرت الله نوروزی با بیان اینکه تبادل اطلاعات در حوزه شهری میان کره جنوبی و شهر اصفهان می تواند زمینه همکاری دو طرف را فراهم کند، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا در این عرصه تفاهمات خوبی صورت بگیرد.
شهردار اصفهان شهر اصفهان را با پیشینه غنی تاریخی که در مقاطعی پایتخت ایران بوده ذکر کرد و افزود: بخش زیادی از میراث تاریخی در ایران متعلق به شهر اصفهان است، بنابراین گردشگری یکی از موضوعاتی است که پیرامون آن می توانیم با کره به توافقاتی دست یابیم تا گردشگران اصفهانی و کره ای بتوانند کشورهای دو طرف را مقصد سفر خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه در عرصه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو می توانیم همکاری های خوبی با کره جنوبی داشته باشیم، ادامه داد: اصفهان دارای سه خط مترو است که خط یک آن تکمیل شده، خط دو در دست ساخت است و برای خط سه مقدمات کار فراهم شده است که در این خصوص با استفاده از شیوه های فاینانس می توانیم همکاری های خوبی با کره داشته باشیم.
افزایش حضور کره در طرح های اقتصادی اصفهان
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار با بیان اینکه اصفهان و کره ریشه های مشترک بسیار زیادی با یکدیگر دارند، اظهار کرد: آسیایی بودن هر دو کشور و ارتباطات فرهنگی و تاریخی رابطه ایران و کره را تقویت کرده است.
وی تصریح کرد: پیمان هایی مانند اکو، پیمان شانگهای و شرق آسیا می تواند کمکی به همه ملت های آسیایی باشد تا زمینه های همکاری خود را با یکدیگر داشته باشند. ایران به عنوان کشوری با تاریخ مدون غنی از شرایط بسیار سخت تاریخی عبور کرده و شرایط فعلی نیز برای همیشه نمی تواند پایدار بماند.
فتح اله معین با بیان اینکه مردم اصفهان از کشور کره جنوبی خاطرات خوبی دارند، ادامه داد: یکی از پروژه های مشترک میان کره و ایران که تاریخی ۴۰ ساله دارد پالایشگاه اصفهان است. همچنین یکی از خیابان های اصلی ما در تهران به نام «سئول» و یک خیابان در کره نیز به نام «تهران» نامگذاری شده است که این نشان دهنده روابط غنی میان دو کشور است اما باید مشارکت کره جنوبی در طرح های اقتصادی اصفهان را افزایش داد.
وی گفت: با وجود مشکلاتی که برای ایران به وجود آمده این کشور، جزء کشورهایی با کمترین بدهی خارجی در دنیا است و این نشان دهنده این موضوع است که بر انجام تعهدات خارجی خود پافشاری داریم.
رییس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: در طرح های توسعه شهری مانند مترو، خطوط تراموا و اتوبوس های برقی با شرکت های کره ای مذاکره کرده ایم.