قیمت‌ مسکن در اصفهان به تهران رسید! / قیمت نجومی آپارتمان‌های لوکس اصفهان

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛ قیمت آپارتمان‌های نوساز اصفهان از متری ۱۰میلیون تومان شروع می‌‌شود و به متری ۱۲۰میلیون تومان نیز می‌رسد. اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ اصفهان یکی از شهرهای تاریخی در ایران است که سومین شهر بزرگ کشور از لحاظ جمعیتی و همچنین وسعتی محسوب می‌شود. قیمت مسکن در این شهر باتوجه به […]

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آپارتمان‌های نوساز اصفهان از متری ۱۰میلیون تومان شروع می‌‌شود و به متری ۱۲۰میلیون تومان نیز می‌رسد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ اصفهان یکی از شهرهای تاریخی در ایران است که سومین شهر بزرگ کشور از لحاظ جمعیتی و همچنین وسعتی محسوب می‌شود. قیمت مسکن در این شهر باتوجه به محله، سن و… متغیر است؛ در این بین قیمت‌های بسیار بالای آپارتمان در برخی از محله‌های این شهر قابل توجه است. قیمت مسکن در این شهر برای واحدهای نوساز از متری ۱۰میلیون تومان شروع شده و تا متری ۱۲۰میلیون تومان نیز می‌رسد.

اصفهان از طریق زاینده رود به دو بخش تقسیم می‌شود. نکته جالب در خصوص قیمت مسکن در اصفهان این است که محله‌های جنوبی آن از محله‌های شمالی گران‌تر است. آب عاملی اصلی در تعیین قیمت مسکن در شهر اصفهان است؛ هرچه از پل شهرستان به سمت پل خواجه، سی و سه پل و… می‌رویم، قیمت واحدها افزایش می‌یابد و هرچه به سمت پل شهرستان، آب پایین دست و … برویم، ارزان‌تر خواهد شد. سمت راست و شرق آب، قیمت مسکن ارزان‌تر از سمت غرب آب است.

قیمت مسکن در مردوایج اصفهان

مردوایج یکی از محله‌های گران قیمت اصفهان در جنوب این شهر است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک که در این محله فعالیت دارد، قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در مردوایج از متری ۳۰ الی ۳۵میلیون  تومان شروع می‌شود. به گفته وی یک واحد آپارتمان ۱۲۰متری در این محله متری ۴۸میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت واحدی ۲۰۰متری و نوساز در این محله ۶۰میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

قیمت مسکن در ملاصدرا اصفهان

ملاصدرا نیز از دیگر محله‌های گران و اعیان‌نشین در اصفهان است. یک کارشناس مشاور املاک در این محله در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در ملاصدرا برای واحدهای نوساز از متری ۴۰میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد آپارتمان ۱۹۳متری و ۵سال ساخت در این محله متری ۷۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین برای خرید یک خانه ۱۸۰متری و یک سال ساخت در این محله باید ۱۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.

قیمت مسکن در مهرآباد اصفهان

مهرآباد یکی از محله‌های آرام اصفهان است که قیمت مسکن در آن نیز نجومی است. باتوجه به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، قیمت مسکن برای واحدهای نوساز مهرآباد از متری ۴۵میلیون تومان شروع می‌شود و باتوجه به عوامل مختلف بالا می‌رود. یک واحد آپارتمان ۴۰۰متری در این محله متری ۸۰میلیون تومان و مجموعا ۳۲میلیارد تومان قیمت خورده است. همچنین قیمت هر متر مربع یک واحد ۳۰۰متری و نوساز در این محله ۷۰میلیون تومان است.

قیمت مسکن در چهارباغ اصفهان

یکی دیگر از محله‌های معروف و تاریخی اصفهان، چهار باغ است. قیمت مسکن در این محله در بازه قیمتی متنوعی قرار دارد. برای مثال واحدی ۹۰متری و ۳سال ساخت در این محله ۲میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت واحدی ۱۵۰متری و نوساز در چهارباغ خواجو ۷میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است. برای خرید واحدی ۳۰۰متری و یک سال ساخت در چهار باغ بالا نیز باید ۲۱میلیارد تومان هزینه پرداخت.

قیمت مسکن در سایر محله‌های اصفهان

واحدی ۱۹۰متری و نوساز در خیابان مفتح متری ۱۰میلیون تومان، واحدی ۱۲۰متری و ۱۹سال ساخت در خیابان آل محمد متری ۱۲میلیون تومان، یک خانه ۲۶۰متری و ۵سال ساخت در خیابان بزرگمهر متری ۲۳میلیون تومان، یک آپارتمان ۸۳متری و ۱۰سال ساخت در باغ زیار متری ۲۰میلیون تومان و یک واحد آپارتمان ۷۵متری و ۴سال ساخت در شهریار جنوبی متری ۱۷میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

نکاتی برای خرید واحد در اصفهان

مرداویج، چهارباغ، ملاصدرا، دروازه شیراز و… ازمحله‌های گران قیمت اصفهان است و اگر به نقشه نگاه بیاندازید، آپارتمان‌ها در خیابان‌هایی  که در آن سمت آب است و این محله‌ها در آن قرار دارد، گران‌تر است. خیابان جلفا، حبیب، خاقانی و… از خیابان‌های گران قیمت اصفهان در حوزه مسکن است.

شهرک نشینی در اصفهان رواج پیدا کرده است و شهرک‌های زیادی در اطراف اصفهان در دست ساخت است تا مردم بتوانند در آن‌ها واحد خریداری کنند. همچنین یکی دیگر از عواملی که تاثیر جدی بر قیمت مسکن اصفهان می‌گذارد، مترو است. اخیرا مترو تاثیر زیادی بر قیمت مسکن در اصفهان داشته است. یکی دیگر از نکات جالب در مسکن اصفهان، مدیرت ارتباطات از طریق مجتمع و شهرک‌سازی است و هر قشری به ساخت شهرک و مجتمع مخصوص خود پرداخته است. برای مثال مجتمع فرهنگیان ۸بلوک است که فقط فرهنگیان می‌توانند از آن خریداری کنند.