قیمت‌ها نامتعارف باشد، ورود می‌کنیم/ افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی در اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید مشکلی نداریم، گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود. ایرج […]

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر اینکه برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید مشکلی نداریم، گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود.

ایرج موفق در گفت وگو با ایسنا در خصوص نظارت و بازرسی کالاهای اساسی در آستانه نوروز، اظهار کرد: طرح نظارت ویژه بازرسی را از اواسط اسفند امسال آغاز و تا اواسط فروردین سال ۱۳۹۹ دنبال خواهیم کرد که در این طرح ویژه‌ بیش از ۱۰۰ بازرس مشغول به کار خواهند شد و مشکلی از این باب و نظارت‌ها نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه برای ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم ورود کرده‌ایم، تصریح کرد: در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم حتی موجودی استان را افزایش خواهیم داد و امیدواریم در آستانه شب عید مشکلی از این لحاظ در استان نداشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت استان اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا به خصوص برای مواد ضدعفونی کننده، توضیح داد: در موضوع شوینده ها و ماسک جلساتی با واحدهای تولید کننده برگزار کرده ایم و خوشبختانه آنها در حال تولید با بیشترین ظرفیت هستند.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست این محصولات از طریق معاونت غذا و دارو و براساس سهم بندی های انجام شده میان داروخانه ها، مردم می توانند نیاز ژل و مواد ضدعفونی کننده را از این طریق برطرف کنند.

موفق همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک چندین واحد در سطح استان با حداکثر توان خود در حال تولید هستند، از سوی دیگر ژل و مواد ضدعفونی کننده نیز در حال تولید است.

وی در خصوص نحوه قیمت گذاری این محصولات نیز، گفت: قیمت ها تحت نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو و همچنین صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان صنعت استان اصفهان یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود.

موفق با اشاره به سوء استفاده برخی در زمان افزایش تقاضای مردم و قیمت گذاری های نامتعارف، تاکید کرد: هدف ما در طرح نظارت و بازرسی شناسایی این افراد و برخورد با آنها است، به همین منظور مردم در صورت مواجهه با قیمت های نامتعارف می توانند موارد تخلف را به بخش بازرسی معاونت غذا و دارو و یا شماره تماس ۱۲۴یا سامانه ۱۲۴.ir اطلاع رسانی کنند.