قفل زاینده رود فقط با دستان رئیس دولت باز می شود

امیدواریم حال زاینده رود با رئیس جمهور جدید خوب شود دریاوفایی:نزدیک به دو دهه از چالش زاینده رود سپری می شود. مدیران و روسای جمهور و نمایندگان متعددی هم آمدند و رفتند و فریادها و دهها جلسه فوری وغیرعلنی برای احیا این مُرده رود برگزار شد. اکنون حاصل آن هم رفت و آمدها همچنان پیکری […]

امیدواریم حال زاینده رود با رئیس جمهور جدید خوب شود

دریاوفایی:نزدیک به دو دهه از چالش زاینده رود سپری می شود. مدیران و روسای جمهور و نمایندگان متعددی هم آمدند و رفتند و فریادها و دهها جلسه فوری وغیرعلنی برای احیا این مُرده رود برگزار شد. اکنون حاصل آن هم رفت و آمدها همچنان پیکری بی جان این رودخانه تاریخی است که گویا صرفا بهانه ای برای همین داد و بیداد ها و تلمبار شدن گزارش جلسات درزوم کن های اداری و سازمانی شده است.

عباس مقتدایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی گفتگو با ما دراین باره از آخرین تلاش های انجام شده برای زاینده رود نه اصفهان که ایران صحبت کرد. او گفت: در آخرین جلسه ای که طی چند روز گذشته با حضور مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر جدید نیرو در خصوص زاینده رود برگزار شد، به طور مفصل درباره ضرورت پیگیری مصوبات قبلی برای زاینده رود و بخشی از قوانین کشور مذاکره و تبادل نظر شد. اینکه دردرون و بیرون استان اصفهان چه کارهایی باید انجام شود نیز مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم اصفهان درمجلس یازدهم ادامه داد: زاینده رود به عنوان اصلی ترین مطالبه اصفهان است که درطول سالیان گذشته هم این مطالبه بوده، فراز و فرودهایی وجود داشته، قول های متعددی به مردم اصفهان داده شده اما آنچه که الان از برآیند همه این قول ها می توانیم مشاهده کنیم این است که اقدامات انجام شده تکافوی لازم برای زاینده رود را ندارد.

مقتدایی تصریح کرد: خشکی زاینده رود یعنی بی توجهی در بالاترین سطح به شاهرگ حیاتی اصفهان. این امر اگر فقط یک سر داشته باشد آنهم درریاست جمهوری است اگر یک کلید باید در اختیار کسی قرار بگیرد آن هم در دستان رئیس جمهور است که باید بیاید و این قفل بسته شده را باز کند.

وی خاطرنشان کرد: بارها مکاتبه، مذاکره، پیگیری تذکر کتبی و گزارش های کارشناسی برای رئیس جمهور سابق و حتی قبلی ها و معاون اول فرستادیم. به رغم جلساتی که دردرون و بیرون استان برگزار شد اما عملا اهتمام ویژه رئیس جمهور موجود نبوده است.

عضوهیئت رئیسه مجلس یازدهم خطاب به ابراهیم رئیسی تاکید کرد: الان با رئیس جمهور جدید هم درجلسات و هم، حاشیه جلسات که درمجلس یا بیرون از مجلس برگزار شده در خصوص زاینده رود صحبت کردیم. قول های قابل توجهی داده شده و به نظرم می رسد دولت جدید با اهتمام جدی تری موضوع زاینده رود را دنبال خواهد کرد.