قصه ناتمام ۷۰ خودرو و بهارستانی ها

انتظار داریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند و مسئله را به صورت جدی پیگیری کنند. البته دادستانی کل کشور این موضوع را از نظر قضایی به صورت جدی پیگیری خواهد نمود تا به نتیجه نهایی برسد

دریاوفایی

چند روزی است که یکی از نمایندگان در خانه ملت مدعی شد، سال گذشته وقتی قرار بود فاطمی امین وزیر صمت استیضاح شود، او ۷۵ خودروی شاسی بلند به بعضی از نمایندگان مجلس می دهد تا از این مطالبه گری چشم پوشی کنند. تا کنون این خبر با حواشی و بگو مگوهای فراوانی همراه بوده و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز ماجرای واگذاری خودرو به نمایندگان را کذب اعلام کرد تا به عبارتی سفره این داستان جمع شود اما اظهار نظرهای تعداد زیادی از نمایندگان حاکی از آن است که قصه همچنان ادامه دارد.

بعد از اینکه سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که، این موضوع از سوی حراست قوه مقننه مورد بررسی قرار گرفت و کذب بودن آن مشخص شد، جمع دیگری از نمایندگان به میدان شفاف سازی آمدند و خواستار پیگیری و رسیدگی موضوع از سوی دستگاه قضا شدند.

نتیجه را واضح اعلام کنید

مالک شریعتی نیاسر از جمله نمایندگان تهران در مجلس است که دراین باره گفت: اگر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاصیتی داشته باشد، هم به ادعای قبلی وزیر صمت درباره فشار چند نماینده در انتصابات رسیدگی می‌کند هم به ادعای اخیر تحویل خودرو برای حل و فصل ‎استیضاح.

وی تاکید کرد: نتیجه باید شفاف اعلام شود تا تخلف نماینده یا وزیر معلوم و برخورد شود. پرونده ‎فساد نباید باز بماند.

رئیس مجلس پاسخ بدهد

 اردشیر مطهری، نماینده گرمسار در مجلس نیز خطاب به رئیس قوه مقننه تصریح کرد: آقای دکتر قالیباف، نماینده تبریز مدعی واگذاری ۷۰ خودرو به نمایندگان هنگام استیضاح وزیر صمت شده اند . اگر صحت دارد به طور شفاف اسامی نمایندگانی که خودرو دریافت کرده اند را اعلام کنید و اگر صحت ندارد حتما به عنوان  رئیس مجلس پاسخ این ادعا را بدهید.

علیرضا نظری، نماینده خمین در مجلس هم خاطرنشان کرد: ما باید فرمایشات رهبری را فصل الخطاب و نصب العین خود قرار دهیم اما برخی از افراد با اهداف سیاسی بیانات ایشان را تفسیر به رأی می‌کنند که این کار درست نیست. رهبری بر هماهنگی بین قوا تاکید فرمودند اما تعامل و همکاری بین دولت و مجلس به معنای عبور و عدول از چارچوب قوانین و مقررات و وظایفی که برای هر یک از قوا دیده شده، نیست.

به هردری می زنند تا وزیر باقی بمانند

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت هم عملکرد فاطمی امین را ضعیف خواند و گفت: وزیر صمت یکی از ضعیف‌ترین وزرای کابینه است و بعضی‌ها در دولت حاضر هستند همه را قربانی کنند تا وزیر صمت باقی بماند. اما جلسه استیضاح به‌طور قطع روز یک‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبری ادامه داد: مصادره صحبت رهبری به‌نفع وزیری که استیضاحش اعلام وصول شده جفا به مردم و رهبری است. مردم از شخص وزیر و وزارت صمت گلایه دارند و ما شاهدیم که وضعیت خودرو تبدیل به یک نارضایتی عمومی شده است.

فرد مدعی مدارکش را رو کند

دراین میان اما، به دنبال نامه دادرسی که وزیر صمت به دادستان کل کشور نوشته بود، محمدجعفر منتظری هم اعلام کرد: در خصوص ادعای آقای بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، بلافاصله دستورات لازم به معاونت مربوطه در دادستانی کل کشور برای پیگیری موضوع داده شد تا از فردی که چنین ادعائی کرده خواسته شود مدارکی بر اساس آن چه ادعا نموده‌اند را ارائه داده تا بررسی لازم صورت گیرد و اگر مدارکی وجود نداشته باشد به دلیل اینکه موضوع مهم و با حیثیت مجلس شورای اسلامی در ارتباط است، تحت تعقیب  قرار خواهند گرفت و مراتب به دادستانی تهران ارجاع داده خواهد شد.

دادستان کل کشور بیان کرد: انتظار داریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس بررسی این موضوع را در دستور کار قرار دهند و مسئله را به صورت جدی پیگیری کنند. البته دادستانی کل کشور این موضوع را از نظر قضایی به صورت جدی پیگیری خواهد نمود تا به نتیجه نهایی برسد.

حالا سوای از خط و نشان کشی هایی که به نظر می رسد فراتر از هیات نظارت بررفتار نمایندگان خواهد رفت و با توجه به دهها تجربه این چنینی در حوزه های مختلف دیگر اداره کشور، این سوال مطرح است که” کذب یا واقعی بودن ۷۰ خودروی اعطایی، چه دردی از دردهای مردم را درمان خواهد کرد؟”.