قاسم زاده: پیوند اصفهان و جشنواره کودک جداشدنی نیست/ تلاش برای پربارتر شدن دستاوردهای جشنواره

شهردار اصفهان گفت: ارتباط و پیوندی که شهر اصفهان و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با هم دارند جداشدنی نیست و تلاش می کنیم این امانت را به صورت مطلوب صیانت و حفظ کنیم. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در آئین رونمایی از پوستر سی و […]

شهردار اصفهان گفت: ارتباط و پیوندی که شهر اصفهان و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با هم دارند جداشدنی نیست و تلاش می کنیم این امانت را به صورت مطلوب صیانت و حفظ کنیم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در آئین رونمایی از پوستر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در میدان نقش جهان اصفهان و عمارت تاریخی عالی قاپو، اظهار کرد: گزارش هایی از روند برگزاری جشنواره در سال های اخیر دریافت کردم و بر همین اساس تلاش خواهیم کرد جشنواره پربارتر از قبل به آیندگان تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه جشنواره از سرمایه های فرهنگی و هنری اصفهان به شمار می رود، گفت: ارتباط و پیوندی که شهر اصفهان و جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با هم دارند جداشدنی نیست و تلاش می کنیم این امانت را به صورت مطلوب صیانت و حفظ کنیم.

*ضرورت بهره برداری از راه ‌اندازی موزه اسناد جشنواره با توجه به شأن جشنواره

همچنین در این مراسم، علیرضا تابش، دبیر سی و چهارمین جشنواره بین ‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از همه تولید کنندگان آثار سینمایی، تهیه‌کنندگان و شهرداری اصفهان، به عنوان سرمایه‌گذار این جشنواره تشکر و قدردانی می کنم و امید داریم امسال جشنواره با دستاوردهای بیشتری برگزار شود.

وی ادامه داد: امروز با حضور شهردار اصفهان علاوه بر پوستر سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، از پوستر پنجمین المپیاد فیلمسازی کودکان و نوجوانان نیز رونمایی شد.

دبیر سی و چهارمین جشنواره بین ‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: راه ‌اندازی موزه اسناد جشنواره در دبیرخانه دائمی جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان در دستور کار بود که فاز اول آن در روز سینما افتتاح شد و امیدواریم با همکاری شهرداری اصفهان بتوانیم این پروژه را در شان جشنواره بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان ایران سال سخت و توام با چالشی را سپری کردند به طوریکه در این روزها ۵۱ هزار کودک به خاطر بیماری کرونا یتیم شدند و وظیفه همه فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است که کاری شایسته برای این کودکان تولید کنند.

تابش جشنواره کودک را از سرمایه ‌های فرهنگی شهر اصفهان دانست و گفت: این پیوند با شهر اصفهان پیوندی جدایی ناپذیر است.

گفتنی است، سی و چهارمین جشنواره بین ‌المللی فیلم ‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت شهرداری اصفهان، سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار خواهد شد.