فعالیت قلیان‌سراهای استان اصفهان ممنوع شد

استاندار اصفهان با اعلام خبر ممنوعیت فعالیت قلیان سراها در استان اصفهان، دربارۀ موضوعاتی چون ممنوعیت فعالیت کلاس‌های فوق‌العاده تابستانی، تعطیلی کاروان‌های ندای محرم، بلامانع بودن برگزاری مراسم دعای عرفه در فضای باز، پیشنهاد استفاده از صنایع دستی برای هدیه به کارمندان و همچنین، ضرورت استفاده از ماسک، توضیحاتی را بیان کرد.

عباس رضایی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: شرکت دانش آموزان در کلاس‌های تابستانه برخی از مدارس غیرانتفاعی این استان ممنوع است زیرا کلاس‌های فوق‌العاده تابستانه بر اساس ضوابط ستاد مقابله با کرونا باید تعطیل باشند. همچنین بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی یکی از مکان‌های شیوع ابتلا به کرونا قلیان‌سراها هستند که فعالیتشان از امروز در استان ممنوع شد و در صورت ادامه فعالیت با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزشگاه‌های آزاد نیز موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی توسط دانشگاه علوم پزشکی هستند و اگر رعایت نکنند بر اساس قانون و توسط مقامات قضایی بسته خواهند شد.

رضایی با بیان اینکه متولیان امر بهداشت و درمان باید در این شرایط برای مردم الگو باشند، گفت: شلوغی و ازدحام بیش از حد برخی مطب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، البته از برخی پزشکان تشکر می‌کنم که نوبت دهی اینترنتی به بیماران را مدنظر قرار می‌دهند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: از صنایع و واحدهای اقتصادی بزرگ می‌خواهم در ایام پیش رو هدایای کارمندان را از صنایع دستی استان انتخاب کنند تا رونق این هنر- صنعت را شاهد باشیم.

وی با اشاره به فعالیت کاروان‌های ندای محرم در استان اضافه کرد: برخی از مسئولان و سران هیئت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) پیشنهاد تعطیلی کاروان ندای محرم را دادند که بر اساس این پیشنهاد، کاروان ندای محرم در استان تعطیل است.

رضایی یادآور شد: مراسم دعای پرفیض عرفه در اماکن باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است که مسئولان این مراسم با مراجعه به فرمانداری‌ها و بر اساس ضوابط تعیین شده می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: کرونا در حال پیشروی است از بیشتر شهروندان اصفهان به دلیل استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکر می‌کنیم و از آن دسته از مردم که این بیماری را جدی نگرفتند درخواست می‌کنم برای سلامتی خود و خانواده‌شان و به احترام سلامتی همنوعان و همشهریان خود از اجتماعات بزرگ خودداری کرده و پروتکل‌ها را رعایت کنند.