فعالیت بیش از ۵۲۰۰ پزشک و روانشناس در اپلیکیشن جامع خدمات پزشکی

هدف از راه اندازی این اپلیکیشن ، افزایش دسترسی به خدمات سلامت آسان ، ارزان و در دسترس برای تمام نقاط کشور و حتی هم وطنان خارج از کشور بوده و هست تا ضمن پیشگیری از وقوع بیماری به درمان بیماری ها مبادرت شود

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به ساخت یک اپلیکیشن جامع خدمات پزشکی شد که امکان ارتباط غیرحضوری با پزشکان، پیراپزشکان، روانشناسان، مشاوران سلامت، دامپزشکان و … را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، اپلیکیشن پزشکت به عنوان اپلیکیشن جامع خدمات پزشکی، از سال ۱۳۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کرد و از آبان ۱۳۹۸ به بازار عرضه شد. هدف از راه اندازی این اپلیکیشن، افزایش دسترسی به خدمات سلامت آسان، ارزان و در دسترس برای تمام نقاط کشور و حتی هم وطنان خارج از کشور بوده و هست تا ضمن پیشگیری از وقوع بیماری به درمان بیماری ها مبادرت شود.

سپیده میرکریمی مدیرعامل اپلیکیشن پزشکت در خصوص کاربست این اپلکیشن گفت: مشکل کنونی بیشتر ایرانیان داخل کشور نبود امکان دسترسی به پزشک در کمترین زمان ممکن (به ویژه در نواحی دورافتاده روستایی) و ناآگاهی در زمینه سلامت است که خود زمینه ساز انواع بیماری ها بوده و هزینه های زیادی را به فرد، خانواده و دولت تحمیل می‌کند.
وی ادامه داد: راه حل این مشکل تسهیل دریافت ارتباط با پزشکان، پیراپزشکان، مشاورین سلامت، دامپزشکان و … در هر زمان و مکان و ارتقا دانش جامعه در رابطه با سلامت است و این دغدغه ای بود که ما را به راه‌اندازی این اپلیکیشن واداشت. براین اساس، فعالیت ما در پزشکت، در راستای مسئولیت اجتماعی‌مان در سال ۱۳۹۸ رقم خورد و در این سال، به عنوان یک شرکت خلاق ثبت و در سال ۱۳۹۹ دانش‌بنیان شدیم و در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۲۰۰ پزشک و روانشناس در تمام زمینه‌های سلامت داریم که به صورت صوتی، تصویری، تلفنی و متنی در حال ارائه مشاوره آنلاین هستند.
این فناور تصریح کرد: ارسال پزشک و پرستار به منزل، آزمایش در محل، پرسش و پاسخ رایگان و ایجاد شبکه اجتماعی داخلی که مختص بارگذاری پست توسط پزشکان و مشاوران معتمد و مورد تایید است از دیگر خدمات این اپلیکیشن بوده که بر روی تمام نسخه‌های گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است.