فریب صدور گواهینامه بدون آزمون را نخورید

پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند و هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود بطور قطع جعلی بوده و جعلی بودن آن برای پلیس با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی، بسادگی قابل تشخیص است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تبلیغ صدور گواهینامه بدون آزمون، غیرقانونی و استفاده از این گواهینامه‌ها تخلف است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ اصغر زارع روز دوشنبه افزود: بتازگی در فضای مجازی شاهد تبلیغ صدور گواهینامه‌های رانندگی بدون آزمون هستیم که این موضوع غیرقانونی است و کسانی که اقدام به صدور این نوع مدارک کنند، برابر قانون مُجرم شناخته می‌شوند. وی اظهار داشت: جعل گواهینامه‌ رانندگی بدلیل نداشتن سابقه قانونی هیچ فایده‌ای ندارد و دارنده آن نیز تحت پیگرد قانونی و قضایی قرار می‌گیرد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان هشدار داد: دارندگان گواهینامه‌های جعلی؛ علاوه بر جبران خسارت به مجازات سنگین هم محکوم خواهند شد. این مقام انتظامی تاکید کرد: خودروی رانندگان استفاده‌کننده از این نوع گواهینامه‌ها هنگام وقوع حوادث رانندگی هم توقیف خواهد شد، ضمن‌آنکه هیچ حمایت بیمه‌ای نخواهند داشت و به مرجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.
سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: پلیس در فضای مجازی برای گواهینامه تبلیغ نمی‌کند و هر گواهینامه‌ای که غیر از مسیر قانونی و سیر مراحل در آموزشگاه‌های رانندگی صادر شود بطور قطع جعلی بوده و جعلی بودن آن برای پلیس با رؤیت گواهینامه و استعلام سیستمی، بسادگی قابل تشخیص است. وی به شهروندان توصیه کرد که فریب جاعلان را نخورند و در صورت اطلاع از چنین مواردی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.