فرونشست زمین در خیابان فیض اصفهان به‌علت فرسودگی شبکه فاضلاب است

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: خالی شدن بخشی از زمین در میدان فیض، ابتدای خیابان آپادانا اول شهر اصفهان بعلت فرسودگی و ریزش خط انتقال فاضلاب غرب به شرق با قطر یک هزار و ۸۵۰ و یک هزار و ۱۵۰ میلیمتر در جنوب این شهر است. مهرداد خورسندی در خصوص وقوع حادثه فرونشست زمین […]

سخنگوی شرکت آبفای استان اصفهان گفت: خالی شدن بخشی از زمین در میدان فیض، ابتدای خیابان آپادانا اول شهر اصفهان بعلت فرسودگی و ریزش خط انتقال فاضلاب غرب به شرق با قطر یک هزار و ۸۵۰ و یک هزار و ۱۵۰ میلیمتر در جنوب این شهر است.

مهرداد خورسندی در خصوص وقوع حادثه فرونشست زمین در خیابان فیض اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه روز حادثه در میدان فیض، ابتدای خیابان آپادانا اول حفره‌ای ایجاد شد که با اعلام حادثه گروه مدیریت بحران آبفای استان اصفهان در محل حضور یافت و با همکاری پلیس راهور اقدام به مسدود کردن خیابان کردیم.

وی از مسدود شدن خیابان آپادانا بر اثر ریزش شبکه فرسوده فاضلاب خبر داد و افزود: فرو ریزش خط انتقال فاضلاب بار دیگر عامل مسدود شدن خیابان آپادانا شد که این حادثه به دلیل فرسودگی و ریزش خط انتقال فاضلاب غرب به شرق با قطر ۱۸۵۰ در ۱۱۵۰ میلیمتر در جنوب شهر اصفهان است.

سخنگوی آبفای استان اصفهان با اشاره به اینکه این خط انتقال از نوع بتونی و فکی شکل است و بیش از نیم قرن از اجرای آن می‌گذرد، اضافه کرد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد حداقل ۴۰ متر از این خط انتقال نیازمند بازسازی فوری است که پیش‌بینی می‌شود تا ظهر فردا خیابان مسدود باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از جریان فاضلاب این منطقه از مسیر جایگزین و از طریق خط انتقال فاضلاب خیابان آبشار به تصفیه خانه فاضلاب جنوب منتقل می‌شود.

به گزارش ایرنا، حادثه مشابهی نیز ۱۶ فرودین ماه امسال در ۴۰۰ متری همین مکان اتفاق افتاده بود.