فرونشست زمین اولویت اول همه معاونت‌های استانداری استان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: موضوع خشکسالی و فرونشست زمین از مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان است که به صورت تخصصی اولویت اول همه معاونت‌های ذی‌ربط استانداری است. محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گفت‌وگویی ضمن ابراز تأسف از رویکرد بعضی از رسانه‌های مجازی در برجسته‌سازی کردن جملات تقطیع […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: موضوع خشکسالی و فرونشست زمین از مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان است که به صورت تخصصی اولویت اول همه معاونت‌های ذی‌ربط استانداری است.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در گفت‌وگویی ضمن ابراز تأسف از رویکرد بعضی از رسانه‌های مجازی در برجسته‌سازی کردن جملات تقطیع شده، اظهار داشت: موضوع خشکسالی و فرونشست زمین از مهم‌ترین مشکلات استان اصفهان است که به صورت تخصصی اولویت اول همه معاونت‌های ذی‌ربط استانداری از جمله معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی است که در دست پیگیری و اقدام مجدانه است.

وی ادامه داد: پدیده خشکسالی و فرونشست، پدیده‌ای است که با مدیریت صحیح و راهبردی منابع آب و استفاده مؤثر از ابزار کارآمد می‌توان آن را مدیریت و کنترل کرد و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل کاهش داد ولی اگر به موضوع رشد منفی جمعیت توجه نشود، بی‌گمان شاهد بحران‌های غیر قابل جبران خواهیم بود.

جان‌نثاری عنوان کرد: به دنبال آسیب ناشی از کاهش مخاطره‌آمیز جمعیت جوان، بی‌تردید شاهد پدیده‌های تلخ خواهیم شد که دامن‌گیر چندین نسل می‌شود و می‌تواند خسارات غیر قابل جبرانی به زیرساخت‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی تمدنی وارد سازد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، با تأکید بر اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: در کنار اولویت‌های استان مبنی بر خشکسالی و فرونشست زمین باید یکی از اولویت‌های استان توجه راهبردی به سیاست دولت در خصوص ارائه مشوق‌های کارآمد به کانون خانواده‌ها برای افزایش میل به فرزندآوری و ایجاد انگیزه و علاقه در میان جوانان در موضوع ازدواج آسان باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: حمایت دولت از زیرساخت‌های راهبردی جمعیت از جمله پذیرش افراد مجرد در طرح مسکن ملی و اتخاذ تدابیر دیگر می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش شاخص امید اجتماعی و اعتماد جمعی ایفا کند.

جان‌نثاری تأکید کرد: مسؤولان ذی‌ربط استانی و ملی با اشراف بر موضوع پیری جمعیت و بحران‌های ناشی از خشکسالی و فرونشست زمین و اهمیت اکید هر دو موضوع، موارد را به صورت متعهدانه، تخصصی و به نحو مجدانه و مستقل پیگیری و در راستای برون رفت از مسائل پیرامون آن اقدام به اتخاذ تمهیدات شایسته در ابعاد استانی، ملی و فراملی می‌کند.