فروش سوالات امتحانی کلاهبرداری است

رییس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فروش سوالات امتحانات نهایی و یا حتی امتحانات آنلاین دانش آموزان قطعا کلاهبرداری و برای کسب درآمدهای نامشروع و اخاذی است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا امتحانات بیشتر مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار شد و به غیر از امتحانات نهایی، برگزاری امتحانات خیلی وسیع نبود، به همین خاطر خوشبختانه مشکل جدی در زمینه کلاهبرداری و سوء استفاده از خرید و فروش سوالات امتحانات را در استان اصفهان نداشتیم.

وی با تاکید براینکه فروش سوالات امتحانات نهایی و یا حتی امتحانات آنلاین دانش آموزان قطعا کلاهبرداری و برای کسب درآمدهای نامشروع و اخاذی است، افزود: فایل های صوتی که به عنوان سوالات امتحانی در فضای مجازی منتشر می شود نمی تواند بدافزار باشد، ولی اگر به صورت برنامه و اپ باشد امکان دارد بدافزار باشد و پس از دانلود و اجرا، اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کند.

رئیس پلیس فتا اصفهان با بیان اینکه عمده مشکلات در زمینه آموزش و آزمون های مجازی دانش آموزان فنی بوده، گفت: مشکلاتی مثل کمبود پهنای باند، قطعی و سرعت پایین اینترنت و اختلالات ارتباطی بیشترین مشکل دانش آموزان و دانشجویان بوده، ولی خوشبختانه تاکنون مشکل انتظامی در این زمینه در اصفهان نداشتیم.

وی به دانش آموزان و والدین توصیه کرد که مراقب کلاهبرداران باشند و توضیح داد: معمولا در زمان امتحانات و به ویژه هرچه به کنکور که نزدیک می شویم، آگهی ها و ادعاهای مختلف برای فروش بانک سوالات و پاسخ نامه ها زیاد می شود، درحالی که همه این ها کلاهبرداری است.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: سوالات امتحانات نهایی و کنکور در قالب پروتکل های خاصی تهیه و توزیع می شود، به طوری که سوالات پلمب شده و فک پلمب و باز شدن سوالات در جلسه امتحان و با حضور ناظران صورت می گیرد، بنابراین احتمال تقلب خیلی پایین است و اگر کسی ادعای دسترسی به سوالات را داشته باشد بیشتر به دنبال کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا اصفهان بار دیگر به دانش آموزان و والدین توصیه کرد هوشیار باشند و فریب این ادعاهای دروغ را نخورند تا مورد سوء استفاده و اخاذی قرار نگیرند.