فرصت طلایی بیمه برای روستاییان و عشایر اصفهان

دریا قدرتی پور- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه سوم خرداد ماه امسال، صندوق بیمه اجتماعی پانزده ساله شد و اولین اعضای تحت پوشش صندوق با شصت و پنج سال سن به صورت رسمی در سال جاری بازنشسته می‌شوند، گفت : حدود ۱۰درصد از جمعیت عضو صندوق بیمه […]

دریا قدرتی پور- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه سوم خرداد ماه امسال، صندوق بیمه اجتماعی پانزده ساله شد و اولین اعضای تحت پوشش صندوق با شصت و پنج سال سن به صورت رسمی در سال جاری بازنشسته می‌شوند، گفت : حدود ۱۰درصد از جمعیت عضو صندوق بیمه اجتماعی مستمری دریافت می کنند .

عماد استکی در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار و  ۲۶۴ نفر از این جمعیت به دلیل فوت سرپرست خانواده، حق بیمه مستمری دریافت می کنند. ۳ هزار و ۵۴۷ نفر هم بازنشسته واقعی داریم و ۴۶۵ نفر نیز به دلیل حادثه یا بیماری از کار افتاده شده اند که به آنها مستمری از کار افتادگی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۷۶ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و از این لحاظ اصفهان رتبه پنجم در کشور را دارد و امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر اقشار بیشتری از افرادی که نیاز به بیمه دارند را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان، شرط اصلی بازنشستگی در این صندوق را شامل فرد بیمه شونده ای دانست که حداقل ۱۵ سال سابقه بیمه و شصت و پنج سال سن داشته باشد و گفت: تنها افرادی مشمول دریافت مستمری بازنشستگی قرار می گیرند که این شرط را داشته باشند.

وی ادامه داد:در حال حاضر افرادی که از بدو تشکیل صندوق بیمه اجتماعی، حق بیمه پرداخت کرده‌اند، امسال می توانند درخواست بازنشستگی کامل بدهند. البته به این شرط که سنش به ۶۵ سال رسیده باشد.

استکی با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۶ هزار نفر در استان اصفهان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، بیان کرد: این جمعیت شامل کشاورزان ، روستاییان و عشایر و نیز ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است؛ البته چند سالی است که جمعیت قابل توجهی از رانندگان، قالیبافان و هنرمندان صنایع دستی به جمعیت مشمول بیمه اجتماعی اضافه شده اند.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۲۷۶ نفر تعداد کل مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان هستند تصریح کرد: حداقل حقوق مستمری ما ۳۶۶هزار تومان و حداکثر  ۹۳۳ هزار تومن است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان افزود:  استان اصفهان رتبه پنجم کشور بر اساس اصلی‌ترین شاخصه در تعیین عملکرد صندوق اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر که همانا جذب افراد نسبت به جمعیت مشمول بیمه است را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته شهرستان های دهاقان، بویین و میاندشت و سمیرم در بین  ۲۴ شهرستان  استان اصفهان رتبه‌های اول تا سوم از لحاظ جذب بیمه شونده را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان ادامه داد: شهرستان های چادگان، لنجان و نائین نیز در این رابطه عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

استکی با اشاره به بهترین شهرستان‌ها از نظر عملکرد در سال گذشته  اظهار داشت: در شهرهای سمیرم، بوئین و میاندشت و نجف آباد بیشترین بیمه شده در سال گذشته ثبت شده است و کاشان، نایین و آران و بیدگل پایین ترین عملکرد را داشته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تاکید کرد: برنامه ما برای سال جدید با توجه به شرایط ویژه به دلیل شروع کرونا جذب حداقل ۳هزار و ۱۹۴ نفر و حداکثر ۹هزار و ۵۸۱نفراز لحاظ تعداد بیمه شدگان است.

وی با اشاره به اینکه این دستور از تهران به ما ابلاغ شده افزود: امیدواریم بتوانیم به این هدف نزدیک شویم .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با بیان اینکه با شیوع کرونا تمهیداتی برای رفاه حال بیمه شوندگان صندوق بیمه اجتماعی در نظر گرفتیم گفت: این تمهیدات فرصت دو ماهه تمدید برای بیمه شوندگانی بود که در بهمن و اسفند ماه سال گذشته نتوانسته بودند حق بیمه خود را پرداخت کنند. این عزیزان فروردین و اردیبهشت سال جاری فرصت داشتند که حق بیمه خود را پرداخت نمایند.

وی از موارد دیگر تمدید قرار داد با کارگزاران خود در شهرستان های دیگر را تا پایان اردیبهشت ماه دانست.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه این بیمه اختیاری است اذعان داشت: هدف این است که پیرامون این بیمه اطلاع رسانی شود تا افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.