عینک مجهز به هوش مصنوعی «متا» مانند کاربر خود می‌بیند و می‌شنود

نسل دوم عینک‌ هوشمند متا تحت عنوان RAY-BAN STORIES که با همکاری مجموعه مشهور Ray-Ban ساخته شده در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد

چند سالی از معرفی اولین عینک‌های هوشمند می‌گذرد و طی این مدت، توسعه‌دهندگان زیادی از جمله گوگل و مایکروسافت تلاش کردند تا نظر کاربران گوشی‌های هوشمند را به این فناوری جذاب جلب کنند و محصولی متفاوت و کاربردی را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند؛ اما علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها، غول‌های تکنولوژی موفقیت چندانی در زمینه عینک‌های هوشمند به دست نیاوردند و نتوانسته‌اند همانند دیگر ابزارهای پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند، مخاطبان را با خود همراه کند. حال به نظر می‌رسد که متا با مدیریت مارک زاکربرگ ، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در زمینه عینک‌های هوشمند تدارک دیده و سعی دارد تا با افزودن هوش مصنوعی به عینک‌های جدید خود، روح تازه‌ای به کالبد نیمه‌جان این ابزار آینده‌نگر بدمد.
مارک زاکربرگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect که در مقر متا واقع در سیلیکون ولی برگزار شد، درباره برنامه‌های آینده این شرکت پیرامون دستیار دیجیتال و عینک‌های هوشمند سخنرانی کرد گفت: «پیشرفت‌های هوش مصنوعی این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با ساخت برنامه‌های کاربردی و شخصیت‌های مجازی مختلف، انجام کارها را ساده‌تر کنیم. عینک هوشمند، همان ابزاری است که تمامی این ویژگی‌ها را با خود به همراه دارد و به ما این امکان را می‌دهد که قابلیت‌ها گوناگونی را مطابق با مد روز به مخاطبان عرضه کنیم.»
او در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت هوش مصنوعی در آینده متا پرداخت اعلام کرد که این شرکت با توسعه دستیار دیجیتال و عینک‌های مجهز به هوش مصنوعی، به دنبال آن است که جایگاه خود را در بازار پررقابت این فناوری تثبیت کند. زاکربرگ گفت: «عینک‌های هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند که آنچه را که می‌بینند به طور هم‌زمان با مخاطبان خود به اشتراک بگزارند. این یک ابزار ایده‌آل برای استفاده از دستیارهای هوشمند است و به کاربران اجازه می‌دهد که داده‌های دیداری و شنیداری خود را با دستیار هوشمند به طور لحظه‌ای به اشتراک بگذارند.»
نسل دوم عینک‌ هوشمند متا تحت عنوان RAY-BAN STORIES که با همکاری مجموعه مشهور Ray-Ban ساخته شده در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این عینک امکاناتی مانند تصویربرداری با لنز Ultra-wide و پخش صدا از طریق بلندگوهای تعبیه‌شده بر روی دسته‌های عینک را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین دارندگان این عینک می‌توانند از طریق فرمان صوتی با دستیار هوشمند Meta در ارتباط باشند و دستورات مختلفی از جمله برقراری تماس، پخش آهنگ و… را مطرح کنند.