مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

عملیات وصل گاز ۳۵ روستای اصفهان در حال انجام است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملیات وصل و ترمیم فشار گاز در ۳۵ روستای شهرستان سمیرم اصفهان در حال انجام است و مردم نگرانی نداشته باشند.

منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بامداد امروز بدنبال دریافت گزارش مبنی بر وقوع حریق در خط لوله سراسری انتقال گاز، اکیپ های امدادی و عملیاتی منطقه ۲ عملیات انتقال گاز استان اصفهان به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: با بکارگیری تجهیزات تخصصی اکنون عملیات بازسازی و ایمنی خطوط در حال اجراست.
شیشه فروش با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است، افزود: به منظور پیشگیری از افت فشار گاز، محدودیت مصرف در بخشهای صنعتی نیز بطور موقت انجام شده است. مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: در حال حاضر افت فشار گاز در ۳۵ روستای بخش وردشت سمیرم در حال پیگیری و رفع مشکل است. به گفته وی تمهیدات لازم برای تامین سوخت در سطح استان نیز انجام شده است.
شیشه فروش افزود: سوخت مایع مورد نیاز و ال پی جی در اختیار روستاها و مناطق دارای افت فشار گاز قرار خواهد گرفت.
شیشه فروش از همه مشترکین در بخش‌های خانگی، صنفی، صنعتی، آموزشی و عمومی درخواست کرد نسبت به صرفه جویی در مصرف گاز دقت کنند.
به گزارش ایرنا از شرکت ملی گاز ایران، حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در اثر اقدام های خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) اتفاق افتاد.
جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.
اکنون آتش‌سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است.
در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و جریان گاز در مدار پایدار و عملیات تعمیر و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس در حال انجام است.
به گفته مسوولان با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد و مشکلات اندک ایجاد شده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد.