عملیات اجرایی احداث ۲۴ هزار واحد مسکونی

مریم یادگاری : عملیات اجرایی احداث حدود ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان اصفهان با دستور رئیس جمهور آغاز شد. عملیات اجرایی احداث یکصد هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن با دستور رئیس جمهور و به‌صورت ویدئو کنفرانس در کشور آغاز شد که سهم استان اصفهان ۲۴ هزار واحد بود. […]

مریم یادگاری : عملیات اجرایی احداث حدود ۲۴ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید استان اصفهان با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

عملیات اجرایی احداث یکصد هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی تولید مسکن با دستور رئیس جمهور و به‌صورت ویدئو کنفرانس در کشور آغاز شد که سهم استان اصفهان ۲۴ هزار واحد بود.

احمدی افزود: این واحدهای مسکونی در استان اصفهان در شهرهای بهارستان، فولادشهر و شهر جدید مجلسی احداث می‌شوند.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ۶ هزار و ۶۵۶ واحد در شهر بهارستان، ۱۴ هزار و ۷۵۰ واحد در فولادشهر و ۲ هزار و ۸۷۲ واحد در شهر جدید مجلسی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به شعار سال تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین افزود: از ۶ هزار و ۶۵۶ واحد شهر جدید بهارستان ۳۵۰۰ واحد اخیراً آغاز شده بود و ۳۰۰۰ هزار واحد در این روز آغاز شد. از این تعداد، ۸۷۱ واحد به‌صورت پیش‌ساخته و صنعتی توسط قرارگاه حضرت امام حسن‌مجتبی ع احداث می‌شود که در بهارستان به صورت نمادین با دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی آغاز شد.

همزمان با استقبال بسیار چشمگیر ثبت‌نام کنندگان از واحدهای نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان، تکمیل پرونده متقاضیان باقیمانده در این طرح نیز در حال انجام است.

احمدی با بیان اینکه مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحد به صورت ویدیوکنفرانس و در سومین جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد: مراسم نمادین آغاز این طرح در استان اصفهان در شهر بهارستان برگزار شد.

سهمیه شهرهای جدید از طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است که با دستور رئیس‌جمهور ساخت صدهزار واحد آن آغاز خواهد شد.

«نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۰ هزار واحد طی چهار سال اعلام شده است.

مهم‌ترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور به‌شمار می‌آید.