علی بابا به دنبال هوشمندسازی فروشگاه‌های آنلاین

شرکت علی بابا اخیرا ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را در سطح بین‌المللی برای کمک به فروشندگان آنلاین در بهینه‌سازی عملکردشان آزمایش کرده است . به گزارش هوشیو ، گروه علی بابا ، غول تجارت الکترونیک چین ، روز دوشنبه ۶ نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که در حال اجرای Aidge به عنوان اولین ابزار هوش مصنوعی […]

شرکت علی بابا اخیرا ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی را در سطح بین‌المللی برای کمک به فروشندگان آنلاین در بهینه‌سازی عملکردشان آزمایش کرده است . به گزارش هوشیو ، گروه علی بابا ، غول تجارت الکترونیک چین ، روز دوشنبه ۶ نوامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که در حال اجرای Aidge به عنوان اولین ابزار هوش مصنوعی مورد استفاده در کسب و کارش است. این ابزار با هدف کمک به فروشندگان آنلاین برای معرفی و تبلیغ محصولاتشان در بازارهای جهانی طراحی شده و قادر است با تحلیل داده‌های رفتاری مشتریان، الگوهای مناسب بازاریابی و فروش را شناسایی و توصیه کند.
Aidge به فروشندگان کمک می‌کند تا با تبلیغات هدفمند، مشتریان بیشتری را جذب کنند. این ابزار می‌تواند داده‌های مختلفی مانند جستجوهای کاربران، بازدید از صفحات و بازخوردهای مشتریان را تحلیل کرده و بر اساس آن به بهینه‌سازی صفحات فروشگاه‌های اینترنتی کمک کند. همچنین قادر است توصیه‌‌هایی برای طراحی محصولات، بازاریابی هدفمند و ارتقای سطح خدمات ارائه دهد.
بر اساس گزارش‌های علی بابا، استفاده از Aidge منجر به افزایش ۱۴ درصدی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری و افزایش ۱۰۰ درصدی کلیک بر روی تبلیغات شده است. همچنین، فروشندگان از بهبود عملکرد و افزایش فروش خود با بهره‌گیری از این ابزار هوش مصنوعی، ابراز رضایت کرده‌اند.
در این آزمایش، شرکت علی بابا بیش از ۱۵ رابط برنامه‌نویسی کاربردی یا همان API را تست می‌کند. Daraz پیشروترین پلتفرم تجارت الکترونیک در پاکستان نیز در این آزمایش شرکت می‌کند.
رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی در این آزمایش شامل حوزه‌های زیر است:
بینش مصرف‌کننده یا بینش مشتری: تجزیه و تحلیل بازخورد مشتری.
بومی‌سازی محتوا: بومی‌سازی محتوای محصول که هم متن و هم تصاویر را پوشش می‌دهد.
خدمات مشتریان : مانند چت زنده چندزبانه، چت‌بات دستیار خرید و خدمات مشتری.
طراحی: الگوهای آماده‌ای که برای بازاریابی خلاقانه محتوا و ارائه محصول در نمایشگاه‌های مختلف استفاده می‌شود.
بازاریابی: بهینه‌سازی خودکار موتورهای جستجو و تولید آگهی‌های تبلیغاتی.
علی بابا قصد دارد Aidge را به صورت گسترده‌ای در سطح بین‌المللی ارائه دهد تا بتواند تجارت الکترونیک را با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، هوشمندتر کند. انتظار می‌رود ابزارهایی مانند Aidge بتوانند به رشد و توسعه تجارت الکترونیک و بهبود عملکرد فروشندگان آنلاین در عرصه‌ بین‌المللی کمک شایانی کنند.