عرضه محصولات ۷۰ کسب و کار نوپا در نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۸

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان بیش از ۷۰ کسب و کار نوپا به عرضه محصولات خود می پردازند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان خبرداد؛
عرضه محصولات ۷۰ کسب و کار نوپا در نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۸

علی یارمحمدیان عصر امروز در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهار کرد: در برگزاری این نمایشگاه ۱۶ دستگاه اداری و اجرایی حضوری فعال داشتند.
وی تصریح کرد: امسال شورای سیاست‌گذاری با توجه به نامگذاری سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی»، قرار گرفتن در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی که حکام امریکا برای کشورمان ایجاد کردند و البته یکی از اهداف اصلی آنها افزایش ناامیدی مردم به خصوص در قشر جوان است، تصمیم گرفتیم با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی یک سالن از نمایشگاه اتوکام را به کسب و کارهای نوپا برای جوانان اختصاص دهد تا با حمایت بازدیدکنندگان و مسئولان امید را به جوانان برگردانیم.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان در سه سالن نمایشگاهی با حدود چهارهزار مترمربع فضای مفید برگزار شده است، افزود: سالن اول این نمایشگاه به فعالیت کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص یافته به طوری که بیش از ۷۰ کسب و کار نوپا در این فضا به عرضه محصولات خود می‌پردازند.
وی ادامه داد: برخی برنامه های جانبی در این سالن پیش بینی شده که از جمله آنها می توان به ایجاد «باشگاه مشاوران» برای علاقمندان ایجاد کسب و کار در این حوزه، برگزاری پانل سرمایه گذاری جسورانه و برگزاری مسابقه ای بین استارت آپ‌ها در ارائه محصولاتشان اشاره کرد.

مسئولان راهکارهایی ترسیم کنند تا امید به قشر جوان برگردد
اطرج با بیان اینکه اتحاد رقبا در هنگام دشواری‌ها تنها راه مقابله و پیشرفت است، گفت: در جنگ اقتصادی برخی از اقشار و فعالان اقتصادی شکننده‌تر هستند.
وی افزود: با توجه به اینکه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارایی ثابت زیادی ندارد، در شرایط بد اقتصادی سریع شکننده می‌شود، همچنین مسائل ارزی، مشکلات مربوط به واردات کالا و لوکس فرض شدن محصولات حوزه فناوری اطلاعات باعث شده شرکت های سخت افزاری به شدت دچار مشکل شوند.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه نرم افزاری ۸۰ درصد بازار وابسته به اقتصاد دولتی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در بخش سخت افزاری عمده درخواست کنندگان بخش دولتی بودند، به دلیل کاهش تقاضا و عدم پرداخت مطالبات دچار مشکل و بحران شده‌اند.
وی تاکید کرد: شکارچیان فکر و اندیشه در صدد هستند جوانان ما را شکار و به سمت خارج از کشور هدایت کنند، بنابراین مسئولان به فکر باشند و راهکارهایی ترسیم کنند تا امید را به قشر جوان برگردانده شود.

حوزه فناوری اطلاعات کشور در سطح منطقه رتبه خوبی ندارد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید افزایش سهم سرمایه‌گذاری زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات تا رسیدن به سطح کشورهای منطقه انجام شود اما به‌رغم تمام تلاش ها پیشرفت خوبی نداشته و در منطقه نیز رتبه خوبی نداریم.
فولادگر اظهار کرد:با توجه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، باید به کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک در بستر شبکه اطلاعات، توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه فرهنگی کشور تا پنج برابر وضعیت کنونی، بومی سازی شبکه اجتماعی، ایجاد، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین امنیت آن، تسلط بر دروازه های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمندانه، بهره گیری از موقعیت ممتاز کشور و حضور هدفمند در تعاملات بین المللی فضای مجازی و گسترش حضور در بازار بین المللی دست یابیم.