ظرفیت تولید ماسک در اصفهان ۷ برابر شد

ایرج موفق عصر روز شنبه در جلسه معاونان و رؤسای سازمان استانی این نهاد با وزیر صنعت معدن تجارت که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا ظرفیت تولید ماسک در این استان ۶۰ هزار عدد در طول شبانه‌روز بود اما اکنون به ۴۰۰ هزار عدد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید در دیگر مواد و اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده برای مقابله با کرونا، اضافه کرد: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون بالغ بر یک میلیون عدد ژل ضدعفونی کننده و حدود ۱.۵ میلیون لیتر الکل در واحدهای صنعتی اصفهان تولید شده و در اختیار نهادهای مربوطه و مردم قرار گرفته و مقایسه آمار و ارقام نشان می‌دهد که در این موارد هم رشد تولید داشتیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ادامه داد: شناسایی واحدهای توانمند در زمینه تولید اقلام بهداشتی از زمان یاد شده آغاز شد و توانستیم ظرفیت ساخت و عرضه محصولات را بالا ببریم.

موفق با اشاره به فعالیت این نهاد برای حمایت از قشر ضعیف جامعه خاطرنشان کرد: در مدتی که بیماری کووید-۱۹ وضعیت اقتصادی مردم بویژه افراد کم درآمد را تحت‌الشعاع قرار داده حدود چهار هزار تُن برنج، یک هزار تن گوشت قرمز، ۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۶ هزار تُن میوه در قالب بسته‌های حمایتی در اختیار قشر آسیب‌پذیر استان قرار گرفت.

وی به موضوع مدیریت توزیع و تنظیم بازار به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات این مدت سازمان اشاره و تصریح کرد: در همین ارتباط با مشارکت نهادهای مرتبط با استانداری، اصناف و دانشگاه زمینه تولید و توزیع عادلانه کالاها فراهم شد.

رییس سازمان صمت اصفهان در بخشی دیگر از سخنان خود به عملکرد سال گذشته اشاره کرد و اظهارداشت: در سال قبل ۵۶۶ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سه هزار و ۸۳۵ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و با اشتغالزایی حدود هشت هزار نفر صادر شد.

به گفته موفق استان اصفهان از  لحاظ صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در سال گذشته در رتبه نخست کشور جای گرفت.

موفق به صدور یک هزار و ۲۱۸ جواز اولیه صنعتی در سال قبل در استان اشاره و تصریح کرد: این حیث اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها در رده ششم جای گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان اضافه کرد:  در مدت یاد شده همچنین ۱۲۵ مجوز طرح توسعه برای واحدها و مجموعه‌های مختلف تولیدی و صنعتی صادر کردیم.

جلسه معاونان و رؤسای سازمان استانی این نهاد با رضا رحمانی وزیر صنعت معدن تجارت و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس و با هدف بررسی وضعیت کنونی بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی بویژه با محوریت کرونا برگزار شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به حدود پنج هزار نفر رسیده است. این ویروس از کشور چین به دیگر کشورهای جهان سرایت کرد و ساختار از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جوامع را تحت‌الشعاع قرار داده است.