طول خط ۲ متروی اصفهان با رسیدن به خمینی شهر به ۲۴.۵ کیلومتر افزایش می یابد

شهردار اصفهان گفت: خط دو متروی اصفهان بعد از کهندژ در آینده به طرف خمینی شهر می رود و طول این خط به ۲۴.۵ کیلومتر می رسد و مردم خمینی شهر می توانند تا دارک زینبیه با مترو سفر کنند. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی«شهر […]

شهردار اصفهان گفت: خط دو متروی اصفهان بعد از کهندژ در آینده به طرف خمینی شهر می رود و طول این خط به ۲۴.۵ کیلومتر می رسد و مردم خمینی شهر می توانند تا دارک زینبیه با مترو سفر کنند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی«شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به اینکه در هفته گذشته به مناسبت دهه فجر اقداماتی در شهر اصفهان صورت گرفت و انقلاب عمرانی به اوج خود رسید، اظهار کرد: در این روزها دستاوردها در مناطق خود را نشان می دهد و به مردم عرضه می شود.

وی با بیان اینکه در برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح» با حضور در منطقه هفت افتتاح، کلنگ زنی و ملاقات مردمی صورت گرفت، گفت: در این منطقه بیش از ۳۰ پروژه در حال اجراست و دستور اجرای چند پروژه دیگر ابلاغ شده است.

شهردار اصفهان افزود: همچنین در این هفته به منطقه ۵ رفتیم و کلنگ زنی مرکز توانبخشی بیماران نوروپاتی را داشتیم.

وی با بیان اینکه در هفته آینده اتفاق مهمی در شهر رخ می دهد، اظهار کرد: حفاری خط دوم مترو از خیابان کهندژ آغاز و سرعت کار خط دو مترو دو برابر می شود؛ عملیات حفاری خط دوم در جبهه شرقی از دارک یک و نیم سال پیش آغاز شد و با انجام حفاری از سمت کهندژ، مترو به بزرگراه شهید خرازی، خیابان آیت اله کاشانی، خلجا، میدان امام حسین (ع)، خیابان فلسطین و میدان امام علی (ع) می رسد.

نوروزی از پیشرفت تا ۹۰ درصدی ۱۲ ایستگاه خط دوم مترو خبر داد و گفت: همزمان ۱۲ ایستگاه خط دو در حال ساخت است که ساخت برخی از این ایستگاه ها تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. متروی اصفهان بعد از کهندژ به طرف خمینی شهر می رود و طول این خط به ۲۴.۵ کیلومتر می رسد و مردم خمینی شهر می توانند در دارک پیاده شوند.

وی با بیان اینکه خط دوم مترو از زیر خط یک عبور می کند چراکه نقطه ابتدایی مترو در کهندژ دارای عمق ۲۰ متر و شیب ایستگاه میدان امام حسین (ع) ۳۰ متر است، گفت: از همین رو از جبهه غربی باید مترو با شیب ملایم از میدان امام حسین (ع) عبور کند؛ این بخش مرکز تلاقی دو خط است و فرصت طلایی برای مردم خمینی شهر خواهد بود.

شهردار اصفهان به بازدید خود از پایگاه شهید بابایی به مناسبت روز نیروی هوایی اشاره و تصریح کرد: خلبانان این پایگاه در جنگ، نقش آفرینی بسیاری داشتند.

وی در ادامه در پاسخ به تماس یک شهروند، با اشاره به ساماندهی خیابان ارباب و پارکی که باید در خیابان نیکبخت ساخته شود اما بلاتکلیف مانده است، اظهار کرد: خیابان ارباب به طور نامنظم شکل گرفته و برخی عقب نشینی ها در این خیابان عریض تر از سایر نقاط است و برای زمین خیابان نیکبخت هم باید بازدید از منطقه صورت گیرد تا تعیین تکلیف شود.

نوروزی در پاسخ به پرسش یکی از کسبه خیابان سپه در مورد مسیر جایگزین تا خیابان حکیم، گفت: پیاده روسازی خیابان سپه مصوبه شورای ترافیک را دارد و مسیر جایگزینی در نظر گرفتیم تا مغازه داران و ساکنان دغدغه ای نداشته باشند.

وی ادامه داد: این مسیر نیاز به آزادسازی دارد که با موانعی روبرو است.

*امتداد خیابان هاتف پیاده راه می شود

شهردار اصفهان در مورد تعیین تکلیف انتهای خیابان هاتف بعد از ساخت زیرگذر و پل امام علی (ع) که مورد پرسش یکی از اهالی منطقه سه بود، گفت: از ابتدا پروژه میدان امام علی (ع) نارضایتی هایی برای کسبه داشته و تلاش کردیم با تشکیل کمیته مردمی رضایت مردم را حاصل کنیم چراکه برای توسعه نیاز است مردم راضی باشند.

وی بیان کرد: برای انتهای خیابان هاتف طرح پیاده راه از ابتدا تعریف شده بود و قرار نیست در قالب خیابان ادامه یابد. البته در این محدوده ایستگاه متروی میدان امام علی (ع) احداث می شود که زمینه تردد مردم را ایجاد می کند.

نوروزی در مورد تعیین تکلیف پاساژ ایفل و تخت جمشید در خیابان چهارباغ عباسی، اظهار کرد: این مجتمع ها روی بدنه شرقی چهارباغ قرار دارد و نیاز به آزادسازی دارد که این اقدام زمان بر است.

وی افزود: مالکیت این پاساژها متعلق به شهرداری است اما سرقفلی در اختیار مستاجران است و بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ مغازه هست که باید تعیین تکلیف شود.

*انتقال کشتارگاه و پرنده فروشی های عطار به پل تمدن

شهردار اصفهان در پاسخ به شهروند دیگری در مورد جابجایی پرنده فروشی های خیابان عطار نیشابوری در منطقه ۱۰ نیز اظهار کرد: ما در این دوره مدیریت شهری، نکاتی را گفتیم که عملی شد. یکی از این موارد، نگرانی مردم بابت پرنده فروشی های خیابان عطار نیشابوری است.

وی با اشاره به اینکه این مغازه ها از لحاظ بهداشتی دارای مشکل است و به سبب کشتار و ذبح، مشکلات روحی و روانی برای شهروندان به ویژه کودکان ایجاد می شود، گفت: اخیرا بازدیدی از پشت بیمارستان فارابی که برای ساخت مجتمع گل و گیاه و کشتارگاه در نظر گرفته شده است، داشتیم.

نوروزی افزود: باید مکان مناسبی برای این کار در نظر گرفت از همین رو زمینی در اطراف پل تمدن در حاشیه اتوبان آقابابایی در نظر گرفتیم که شامل غرفه هایی برای پرنده فروشان و کشتارگاه پرندگان است.

وی اظهار کرد: زمین این مورد، تامین و ساخت تعدادی از غرفه ها هم تا مرحله سفت کاری انجام شده است.