طرح سفره کرم امام حسن (ع) در اصفهان اجرا می‌شود

در سطح استان حدود هزار و ۵۰۰ نانوایی درگیر موضوع شوند که اگر به‌طور متوسط هرکدام حدود ۲ هزار نان پخت کنند حدود ۳ میلیون قرص نان توزیع خواهد شد

مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) گفت: با کمک مردم و خیران در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) پخت بعد از ظهر برخی از نانوایان را می‌خریم و مردم میهمان سفره کریم اهل بیت (ع) هستند.

رضا نادرالاصلی مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جزئیات راه‌اندازی طرح سفره کرم امام حسن (ع) اظهار داشت: این طرح حدود ۳۴ سال قبل در اصفهان به همت جمعی از دوستان که شیفتگان امام حسن (ع) بودند با ۳ نانوایی در ۳ منطقه شهر آغاز شد.

وی با یادآوری اینکه در آن زمان معمولاً افراد از تاریخ میلاد و شهادت امام حسن (ع) مطلع نبودند، همچنین مزار ایشان در بقیع بدون حرم است که بر همین اساس تصمیم گرفتیم کاری کنیم تا نام امام (ع) در سطح شهر و کشور زنده شود، افزود: با توجه به اینکه زمان امام حسن (ع) در مدینه معمولاً درب خانه ایشان باز بوده و سفره کرم‌شان برای همگان پهن بود، بر همین اساس تصمیم گرفتیم نان توزیع کنیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه در آن سال با ۳ نانوایی هماهنگ کردیم یعنی تعداد پخت نان بعد از ظهرشان را می‌پرسیدیم و هزینه آن را پرداخت می‌کردیم و می‌گفتیم هر شخصی که از شما خرید می‌کند مهمان امام حسن (ع) است، یادآور شد: در ادامه پارچه‌ای با نوشته‌های «السلام علیک یا حسن‌بن‌علی (ع)»، «سفره کرم تمام حسن مجتبی (ع)» با امضای شیفتگان امام حسن مجتبی (ع) آماده و درب مغازه‌ها نصب کردیم.

مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) با یادآوری اینکه از آن سال این کار گسترش پیدا کرد و به جایی رسیدیم که بیشتر نانوایی‌های شهر وارد شدند و در ادامه کم کم وارد شهرستان‌ها شدیم، خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۶۴ شهرستان، شهر و روستا و حتی از دیگر استان‌ها نیز وارد شدند، در برخی از سال‌ها نیز این طرح را به ندرت در برخی کشورها مانند عراق و افغانستان که آشنا داشتیم توسعه دادیم.

نادرالاصلی یادآور شد: برآوردمان این است که در سطح استان حدود هزار و ۵۰۰ نانوایی درگیر موضوع شوند که اگر به‌طور متوسط هرکدام حدود ۲ هزار نان پخت کنند حدود ۳ میلیون قرص نان توزیع خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح سفره کرم امام حسن مجتبی (ع) با اعلام اینکه علاوه بر طرح مذکور بین ۳۰ تا ۸۰ هزار نان با کیفیت بالا را بسته‌بندی و تقریباً در تمام بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان‌ها توزیع می‌کنیم، اظهار کرد: همچنین از سال گذشته تعدادی نانوایی سیار آماده کردیم که در شب و شام میلاد امام حسن (ع) در حدود ۱۵ نقطه پرتردد شهر مانند پل بزرگمهر، دروازه شیراز، چهارباغ، میدان احمدآباد و… مستقر شده و نان صلواتی توزیع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه همچنین قصد داریم غذا پخت کنیم تا در مواکب مذکور میان عموم مردم توزیع شود و در کنار این موارد وسایل پذیرایی مانند آبمیوه نیز تهیه شده است، بیان داشت: در کنار این موارد پیرامون سفارش رهبر انقلاب مبنی بر توزیع افطاری ساده، در حال پیگیری هستیم که در برخی مواکب افطاری‌های ساده‌ای را بر حسب بضاعت توزیع کنیم.

نادرالاصلی در پایان یادآور شد: خیران می‌توانند برای مشارکت در این طرح مبلغ مورد نظر را به شماره کارت‌های مجموعه واریز کنند همچنین اگر شخصی تمایل داشته باشد می‌تواند نانوایی محله خود را پوشش دهد و با هماهنگی با ما پارچه و ریسه‌ها را برای آن‌ها ارسال خواهیم کرد.