طرح زوج و فرد قابل دور زدن نیست/شناسایی هویت پلاک‌های مخدوش

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه برای عبور از محدوده طرح زوج و فرد تأثیرگذار نخواهد بود چراکه دوربین‌های نظارتی هوشمند پلیس هویت پلاک‌ها را شناسایی می‌کند.

سرهنگ محمد رضا محمدی اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، اعمال طرح زوج و فرد از در منازل در اصفهان حداقل تا ۲۳ فروردین ادامه دارد و امکان تمدید آن نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در همین مدت برای سفرهای غیرضروری درون استانی جریمه‌های ۵۰۰ هزارتومانی و توقیف خودرو اعمال می‌شود، تاکید کرد: همچون روزهای گذشته پارک خودروها در حاشیه پارک‌ها و زاینده رود و تجمع در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان کادر درمانی از جمله پزشکان و پرستاران را از این محدودیت‌ها مستثنی دانست و تاکید کرد: تا روز سیزدهم فروردین ماه با اعمال قانون زوج و فرد تعداد ۹۷ هزار و ۵۰۶ خودرو به دلیل رعایت نکردن طرح زوج و فرد جریمه و ۱۱ هزار و ۴۰۷ خودرو نیز جریمه پارک در حاشیه زاینده رود یا پارک‌ها لحاظ شد.

برخورد جدی پلیس با متخلفان در شرایط حساس کنونی

وی با تاکید بر اینکه در شرایط حساس کنونی پلیس با جدیت با متخلفان برخورد می‌کند و اجازه دور زدن قانون را به افراد سهل انگار نخواهد داد، تصریح کرد: مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه برای عبور از محدوده طرح زوج و فرد تأثیرگذار نخواهد بود چراکه دوربین‌های نظارتی پلیس به اندازه‌ای هوشمند هستند که هویت اصلی این گونه پلاک‌ها را شناسایی می‌کنند.

سرهنگ محمدی گفت: هر نوع دستکاری، نبود و یا تغییر پلاک وسیله نقلیه طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می‌شود چراکه پلاک ابزاری برای شناسایی هویت مالک وسیله نقلیه و اعمال قانون است.

تشکیل پرونده قضائی برای مالکان خودروی دارای پلاک مخدوش

وی بیان داشت: خودروی افراد تخلف در زمینه دستاری پلاک وسیله نقلیه برای دور زدن طرح زوج و فرد علاوه بر اعمال جریمه لحاظ شده در قانون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی می‌شود.