طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز نوآوری فولاد با دانشگاه صنعتی اصفهان و تخصیص پژوهانه به تحقیقات دانشگاهی بمنظور اجرای طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان خبر داد. محمد صدقی در رابطه با اهمیت این قرارداد گفت: تغییرات آب و هوایی در […]

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان از امضای تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز نوآوری فولاد با دانشگاه صنعتی اصفهان و تخصیص پژوهانه به تحقیقات دانشگاهی بمنظور اجرای طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان خبر داد.

محمد صدقی در رابطه با اهمیت این قرارداد گفت: تغییرات آب و هوایی در سـال‌های اخیر، افزایش مصـارف آب در حوضه آبریز زاینده رود و تأثیر کم آبی بر پهنه کشـاورزی شـرق اصـفهان، لزوم اتخاذ رویکرد فناورانه در شیوه‌های نوین کشـاورزی و برنامه ریزی و سـیاسـت گذاری مطابق شـرایط شـرق اصـفهان را بیش از پیش مورد توجه واهمیت قرار داده است.

صدقی با بیان اینکه طرح توسعه کشاورزی دانش بنیان در شرق اصفهان در دو مرحله مطالعاتی و سرمایه گذاری اجرا خواهد شد، تصریح داشت: در مرحله نخست، بررسی میزان آب موجود در منطقه شرق اصفهان، کیفیت خاک و تعیین الگوی کشت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی از امکان سرمایه گذاری گسترده شرکت فولاد مبارکه و جذب تسهیلات دولتی در صورت تأیید نتایج مرحله اول خبر داد و گفت: بعد از جمع بندی نتایج مرحله اول، امکان سرمایه گذاری گسترده در مورد پیاده سازی شیوه‌های نوین کشاورزی جهت کمک به کشاورزان از طرف شرکت فولاد مبارکه فراهم خواهد شد.

مدیر مرکز نوآوری و تجاری سازی فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ابراز امیدواری کرد: در قالب این تفاهم نامه علاوه بر حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و رساله‌های تحصیلات تکمیلی، بتوان از راه اندازی مراکز فناور نوپا در حوزه کشاورزی دانش بنیان نیز حمایت کرد.