طرح اقدام ملی در صدد متعادل شدن بازار مسکن اصفهان است

 اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح اقدام ملی و تدابیر جدید دولت در مورد زمین و مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اصفهان و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار  اجرایی شده است. علیرضا قاری‌القرآن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و بویژه خانه […]

 اصفهان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح اقدام ملی و تدابیر جدید دولت در مورد زمین و مسکن با هدف متعادل شدن بازار مسکن اصفهان و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار  اجرایی شده است.

علیرضا قاری‌القرآن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ارائه مسکن به مصرف‌کنندگان واقعی و بویژه خانه اولی‌ها با قیمت تمام شده پایین و کیفیت بالا، یکی از اهداف دولت در ارائه طرح اقدام ملی مسکن است.

به گفته وی، پیگیری‌های بسیاری برای شناسایی انبوه سازانی که بتوانند تعهدات مرتبط با طرح اقدام ملی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب اجرایی کنند، انجام شد.

وی با بیان اینکه همواره با حجم بالای درخواست مسکن در استان مواجهیم ادامه داد:  با اجرای طرح اقدام ملی، میزان عرضه و تقاضا برای مسکن، برابر خواهد شد از این رو قیمت ها متعادل می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه باید سرریز جمعیت کلانشهرها به سمت شهرهای جدید سوق داده شود بیشترین تمرکز،  شهر اصفهان در شهر جدید بهارستان است.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید بهارستان دارای موقعیت مناسب و اهمیت ویژه‌ای برای سکونت است خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد برای طرح اقدام ملی استان اصفهان پیش بینی شده که حدود ۴۰ هزار واحد در شهرهای جدید استان و بقیه در دیگر شهرها ساخته می‌شود.

قاری القرآن با اشاره به احداث ۲۲هزار و ۵۰۰ واحد طرح اقدام ملی در شهر جدید بهارستان اظهار داشت:بدنبال این هستیم که واحدهای مسکونی با کیفیت و مناسبی در طرح اقدام ملی در مناطق مختلف استان ساخته و به متقاضیان ارائه شود.

به گفته وی تمرکز بر تقاضای واقعی و ایجاد خدمات زیربنایی و روبنایی، مهم‌ترین تفاوت طرح اقدام ملی با طرح مسکن مهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۹ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است تصریح کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر در مراحل دوگانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند اما در صورتی که هنوز متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد امکان افزایش ظرفیت نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهر بهارستان آماده ارسال به شورای عالی شهرسازی و معماری است اضافه کرد: طرح‌های اراضی ۱۸۵ هکتاری شرق بهارستان موسوم به اراضی اقدام ملی مسکن، باغ هزارجریب بهارستان و محور میانی پردیس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: تفاهم نامه احداث ۳هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان با مشارکت شرکت عمران بهارستان و شرکت توسعه مسکن ایران منعقد شد که امید است این واحدها به دست مصرف‌کنندگان واقعی و بویژه خانه اولی‌ها برسد.

وی افزود: دولت زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی را تامین کرده و این زمین‌ها نیاز به تغییر کاربری ندارد و معارضی برای آن وجود ندارد و خدمات تفکیکی و زیر ساخت‌های خدماتی نیز ارائه خواهد شد.

طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته خواهد شد.