طراحی شبکه ژئوئید محلی شهر اصفهان و نصب پلاک‌های آبی هوشمند

از مزایای این پلاک‌های دارای QR Code می‌توان به امکان اتصال به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان همچون آب و فاضلاب، برق، گاز، آتش‌نشانی و اورژانس اشاره کرد، به‌روزرسانی اطلاعات ملکی و کدپستی در این پلاک‌ها به صورت هوشمند و خودکار اتفاق می‌افتد، لذا کافی است شهروندان بارکد هوشمند پلاک آبی منزل خود را به کمک تلفن هوشمندشان اسکن و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان از نصب پلاک‌های آبی هوشمند خبر داد و گفت: شهرداری در راستای هوشمندسازی شهر اصفهان و تحقق هرچه بیشتر شعار «اصفهان من شهر زندگی» با همکاری شرکت پست استان، اقدام به نصب پلاک‌های آبی هوشمند کرده است.

به گزارش ایمنا، مهدی آصالح اظهار کرد: شهرداری اصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهرهای پیشرو در عرصه مکان‌مندی و هوشمندسازی به کمک فناوری سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) با توجه به زیرساخت‌های موجود و تلاش‌های فراوان خدمتگزاران حوزه ژئوماتیک در مسیری نوین، اقدام به طراحی شبکه ژئویید محلی شهر با همکاری دانشگاه اصفهان کرده است.

وی افزود: از مزایای این اقدام می‌توان به تسریع عملیات ترازیابی با دقتی مشابه با ترازیابی درجه سه تا ۱۰ برابر و صرفه‌جویی زیاد آن در هزینه‌ها اشاره کرد.

مدیرکل برنامه ریزی و بودجه شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اطلاعات ژئویید محلی علاوه بر امکان بارگذاری مستقیم روی گیرنده‌های GNSS امکان بارگذاری روی شبکه‌های RTK را نیز دارا است و علاوه بر موارد فوق، کاربران سامانه می‌توانند با در دست داشتن مختصات و ارتفاع ژئودتیک هر نقطه به ارتفاع ارتومتریک دقیق دست پیدا کنند.

آصالح از نصب پلاک‌های آبی هوشمند خبر داد و اضافه کرد: شهرداری در قالب پروژه‌ای در راستای هوشمندسازی شهر اصفهان و تحقق هرچه بیشتر شعار «اصفهان من شهر زندگی» با همکاری شرکت پست استان، اقدام به نصب پلاک‌های آبی هوشمند کرده است.

وی تصریح کرد: از مزایای این پلاک‌های دارای QR Code می‌توان به امکان اتصال به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان همچون آب و فاضلاب، برق، گاز، آتش‌نشانی و اورژانس اشاره کرد، به‌روزرسانی اطلاعات ملکی و کدپستی در این پلاک‌ها به صورت هوشمند و خودکار اتفاق می‌افتد، لذا کافی است شهروندان بارکد هوشمند پلاک آبی منزل خود را به کمک تلفن هوشمندشان اسکن و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.