ضرورت سوق دادن صنایع به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: باید صنایع را به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف سوق داد. مهدی قمشی در نشست همگرایی نخبگان چهار استان مجاور برای رفع چالش‌های آب زاینده رود که به صورت برخط (آنلاین) در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: با انتقال آب […]

 عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: باید صنایع را به سمت استفاده از آب‌های غیرمتعارف سوق داد. مهدی قمشی در نشست همگرایی نخبگان چهار استان مجاور برای رفع چالش‌های آب زاینده رود که به صورت برخط (آنلاین) در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به عبارتی بحران خوزستان بیشتر شده و دغدغه‌های استانی دیگر کاهش می‌یابد و این به دور از عدالت است.

وی ادامه داد: در مساله انتقال آب میان حوزه‌ای اصلاً به نظرات کارشناسان توجه نمی‌شود؛ چرا که مدیریت آب در کشور بر اساس دیدگاه‌های علمی نبوده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: امروز خود کارون و سرشاخه‌های آن دارای مشکل و چالش است و این حوزه دیگر رمقی ندارد.

قمشی با بیان اینکه نباید با طرح انتقال آب از کارون بار اضافی بر روی این رودخانه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: کارون از نظر شاخص‌های علمی دیگر توانایی معضلات و مشکلات پیش رو را ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هر موقع مسئله مشکلات زاینده رود مطرح می‌شود یک دلهره در خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد و این نگرانی نباید دچار چالش شود.

وی افزود: با طرح انتقال نباید در آینده حوضه مبدأ دچار مشکل کمبود آب شود و این طرح‌ها باید از نظر پیامدهای اجتماعی و فرهنگی مورد ارزیابی و کار کارشناسی قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: استان‌ها و مناطق هدف که مقصد انتقال آب دارند باید با مدیریت مشکل خود را حل کنند و صنایع را به سمت استفاده ازآب‌های غیر متعارف سوق دهند و همچنین الگوی کشت را در استان خود تغییر دهند.