ضرب‌الاجل شهرداری به ساخت‌وساز متخلف

شهروندان می‌توانند در سامانه myisfahan.ir به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آنها در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد، بر این اساس در صورت امکان پایان ساخت برای آن‌ها صادر خواهد شد

شهردار اصفهان گفت: درصدد هستیم با استفاده از ظرفیت قانونی مشکل ساخت‌وسازهای غیرقانونی در شهر را رفع کنیم، لذا شهروندان می‌توانند در سامانه myisfahan.ir به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آنها در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد.

علی قاسم‌زاده در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تبریک روز دختر به همه دختران شهر اظهار کرد: هفته گذشته اصفهان میزبان پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و نخستین اجلاس معاونان شهرسازی و معماری کلان‌شهرها بود.

وی ادامه داد: اصفهان طی دو روز پرکار، میزبان وزیر کشور نیز بود که در مجموع طی جلسات برگزار شده، تصمیم‌های خوبی به‌نفع شهر گرفته شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته برخی شهروندان در فرایند ساخت‌وساز منازل و ابنیه خود با مشکل دریافت پایان ساخت مواجه شده‌اند، به دلیل اینکه یا خلاف پروانه خود ساخت‌وساز کردند یا برخی افراد بدون پروانه، ساختمانی احداث کرده‌اند؛ در این راستا طبق قانون به آنها پایان ساخت داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل نداشتن پایان ساخت، نمی‌توانند سند تفکیکی دریافت کنند که به تبع آن، خانه از طریق سند قابل فروش نیست، همچنین نمی‌توانند از تسهیلات وام استفاده کنند، لذا با هزار و یک مشکل روبه‌رو هستند.

قاسم‌زاده افزود: سال گذشته در تنظیم بودجه ۱۴۰۲ در بند «ت» بودجه تبصره‌ای گنجانده شد که بر اساس آن به شهرداری‌ها اجازه داده شد در مدت کوتاه تا پایان ماه نهم سال، پرونده‌ها را دوباره بررسی کند، بر این اساس درصدد هستیم با دید باز و با استفاده از ظرفیتی که قانون ایجاد کرده است، در صورت امکان مشکل آنها را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: در این راستا شهروندان می‌توانند در سامانه myisfahan.ir به بخش درخواست اجرای بند «ت» تبصره ۶ وارد شوند، اطلاعات خود را بارگذاری و کد رهگیری دریافت کنند تا پرونده آنها در شهرداری مورد بررسی قرار گیرد، بر این اساس در صورت امکان پایان ساخت برای آن‌ها صادر خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان تا بیست‌وپنجم تیرماه امسال می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، گفت: طبق قانون زمان این فرصت غیرقابل تکرار است، لذا برای یک بار به کسانی که در ساخت‌وساز تخلف کردند، این فرصت داده می‌شود تا از این بن‌بست خارج شوند.

وی افزود: ساختمان‌هایی ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته احداث شده است که مالکان نمی‌توانند آن را خرید و فروش کنند، لذا امیدواریم با استفاده از این فرصت این مشکل را رفع کنند.