صنوفی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند پلمب می‌شوند

سخنگوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در اصفهان، گفت: اگر تمام صنوف، واحدهای تولیدی، صنعتی، فرهنگی، ورزشی و مشاغلی که به نوعی مصوبات ستاد استانی برای آنان صادر شده است و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اگر در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که به شکل سخت‌گیرانه اعمال می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی و ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند پلمب خواهند شد.

حجت‌الله غلامی اظهار کرد: در سی هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا مهم‌ترین بحثی که دنبال شد تقویت سیستم نظارت وبازرسی بود و مهم‌ترین بحث ستاد استانی و ستاد ملی رعایت دقیق دستورالعمل‌ها توسط واحدهای صنعتی است که در این راستا علومپزشکی و بخش بازرسی استانداری بحث نظارت را به شکل ویژه بر روی واحدهای تولیدی، صنوف و واحدهای صنعتی، کارگاه‌ها وکارخانه‌ها اعمال می‌کنند.

وی افزود: آنچه که در جلسه روز گذشته ستاد استانی تصویب شد یکی در خصوص بحث مساجد و نمازهای جمعه بود که در تمامشهرستان‌هایی که وضعیت زرد دارند می‌توانند نمازهای جمعه خود را از این هفته و از اول تیر با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتیبرگزار کنند. همچنین مصوب شد که مهدکودک‌ها از ۲۴ خرداد فعالیت خود را آغاز کنند، منتها بازگشایی مهد کودک‌ها دستورالعملویژه‌ای دارد که باید با بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ و مجوزهای لازم را برای بازگشایی دریافت کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در اصفهان، گفت: سالن‌ها و تالارها از اول تیرماه می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیتکار خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کنند. برای مثال یک مجلس عروسی که در تالاری قرار است برپا شود اگر آن تالار۲۰۰ نفر ظرفیت دارد تنها می‌تواند ۱۰۰نفر را پذیرایی کند و عملاً باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

غلامی ادامه داد: از این هفته فعالیت تورهای داخلی آغاز شد و آموزشگاه‌ها نیز می‌توانند کلاس‌های آموزشی خود را با ۵۰ درصدظرفیت برپا کنند. اما چند مورد است که هنوز در خصوص آن تصمیم‌گیری نشده است از جمله بازگشایی استخرها، سالن‌هایسینمایی و برخی مراکز فرهنگی که هنوز اجازه فعالیت ندارند و در جلسات آینده در خصوص بازگشایی آنان تصمیم‌گیریخواهد شد. همچنین در خصوص تورهای خارجی هفته آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تمام صنوف، واحدهای تولیدی، صنعتی، فرهنگی، ورزشی و مشاغلی که به نوعی مصوبات ستاد استانی برای آنانصادر شده است و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند اگر در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که به شکل سخت‌گیرانه اعمال می‌شود دستورالعمل‌هایبهداشتی و ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد و قطعاً با پلمب شدن به این زودی‌ها بازگشایی نخواهند شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در اصفهان، گفت: در درجه اول سلامت شهروندان اولویت اول ستاد مقابله با کرونا است وهر بخشی که بخواهد سلامت عمومی را به مخاطره بیندازد روی این بخش‌ها تصمیم‌گیری می‌شود و در تصمیمات گذشته تجدیدنظرخواهد شد.

غلامی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: علت این امر به رعایت نکردن دستورالعمل‌هایبهداشتی و غربالگری‌های دقیق وزارت بهداشت بر می‌گردد. در کل وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان در مقایسه با سایراستان‌ها بهتر است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا در مرحله هشدار است، گفت: نماز جمعه درشهرهای وضعیت سفید و زرد استان اصفهان برگزار می‌شود. در کل این رویه درست نیست که بخواهیم از کرونا فرار کنیم چرا کهپاسخی نخواهیم گرفت و باید تدابیر ادامه زندگی و فعالیت روزمره را در کنار ویروس کووید ۱۹ داشته باشیم، پس رعایت بهداشت فردیدر اولویت اول است و نماز جمعه در مصلی اصفهان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، تهویه مناسب و با خطبه‌های کوتاه اقامه شد.